Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kulturní andragogika (KPD / 33AKA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 33AKA - Kulturní andragogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předmět kulturní andragogiky (dále jenom KA) a charakteristika základních kategorií2. Cíle, význam a funkce kulturní andragogiky; trendy KA pro 21. století; význam UNESCO a dalších nadnárodních organizací3. Obsah KA (obecná orientace: tolerance, demokracie, humanismus, multikulturnost apod. / speciální: dle potřeb účastníka)4. Metody KA5. Prostředky KA (státní, soukromé instituce, instituce zájmových sdružení a spolků/ posilující role masmedií)6. Formy KA7. Zájmová umělecká tvořivost jako důležitá složka plnohodnotné kultivované osobnosti a stylu společenského života8. Mimoumělecké aktivity KA9. Lektor zájmové edukace dospělých10. Metodika tvorby scénáře kulturně-výchovné akce; charakteristika projektování11. Principy kultivace dospělého12. Prezentace scénáře kulturně-výchovné akce13. Účastník kulturně-výchovné akce; programová CŽ-sebekultivace

Získané způsobilosti

- způsobilost pracovat s primární a sekundární literaturou (i v cizím jazyku) včetně přípravy simulací - edukačních programů- schopnost orientace v pojmech, které se vztahují k analýze odborného textu; - schopnosti určit základní znaky a podstatu odborného textu; způsobilost argumentovat- schopnost kriticky interpretovat jednotlivé složky odborného textu- schopnost citovat, odkazovat tak, aby to odpovídalo soudobé citační normě a etice oboru- schopnost formulovat a veřejně (na semináři) prezentovat - způsobilost připravit písemnou analýzu vybraného odborného textu, včetně námětů na rámcový edukační projekt pro kulturní vzdělávání dospělých + rozpracování do realizačního programu v komplexním androdidaktickém pojetí

Literatura

BENEŠ, M. Andragogika - teoretické základy. 216 s. Praha : Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.PERHÁCS, J.; PAŠKA, P. Dospelý človek v procese výchovy. 157 s. Bratislava: Stimul, 1995. ISBN 80-85697-21-1.Jůva, V. Mimoškolská výchova a vzdělavánie dospelých. Bratislava, 1984. KUBÁLEK, V.; a kol. Pedagogicko-psychologické přístupy v kulturně-osvětové činnosti. Praha, 1987. KALNICKÝ, J. Subsystém kulturní andragogiky. In KALNICKÝ, J. Systémová andragogika. 155 s. Ostrava, Repronis, 2007. ISBN 9788073684891.PETŘKOVÁ, A. Vzdělávací aktivity třetího věku, dluh andragogiky. In Andragogika. Sborník z teoretického semináře k pojetí andragogiky 26. a 27.04.1993. s. 70-74. Olomouc:UPO, 1994. KALNICKÝ, J. Aktuálne otázky vzdelávania dospelých. Učitelské noviny. 2/1992. s.3. 1992. KALNICKÝ, J. Andragogika. Genéza teórie a vzdelávania dospelých - samostatného vedného odboru. Národná osveta. 7/1994. s. 24-25. 1994. FÁBRY, V. Princípy, metódy a formy osvetovej činnosti. Bratislava, 1985. Bartoš, M. Zájmové kulturní aktivity volného času. Praha: SPN, 1980. KALNICKÝ, J. Actual Aims of distance Education in the CSFR. In Epistolo Didaktika. The European Journal of Distance Education. s. 51-53. Arnhem : ESCE 1991, 1991. Kalnický, J. Actual Aims of distance Education in the CSFR. In Epistolo Didaktika. The European Journal of Distance Education. s. 51-53. Arnhem: ESCE, 1991. MISTRÍK, J. A KOL. Multikulturalizmus a multikultúrna výchova. Bratislava, 1999. TSAOUSSIS, D.G. (ed.). Non-official Higher Education in the EU. 397 p. Athens: Gutenberg, 1999. ISBN 9600108250.TRNKA, T. Základy lidové výchovy. Praha, 1934.

Požadavky

Studenti budou na bázi prostudované odborné literatury aktivně participovat na průběžných seminárních úkolech (zadání od vyučujícího přes e-mail). K zápočtu zpracují seminární práci. Rozsah - 8 normo-stran. Studenti mají možnost kromě osobních i e-mailových konzultací.Seminární práce je přístupovou podmínkou k vykonání testu. Musí být odevzdána vyučujícímu nejpozději týden před zápočtovým týdnem. Studenti absolvují i závěrečný test, ověřující osvojení získaných poznatků - rámcově uvedených v přehledu probírané látky (minimum - 75% zvládnutí otevřených položek). Pokud student splní výše uvedené požadavky získá 30 bodů. Za zkoušku může získat 0-70 bodů (min. 36 bodů). Body za splněné požadavky a za zkoušku se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

Mgr. Lukáš Najbrt