Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Profesní andragogika (KPD / 33APA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 33APA - Profesní andragogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předmět Profesní andragogiky (dále jen PA) a charakteristika základních kategorií2. Metodologické základy profesního vzdělávání dospělých - non-formal ed.; použití systémových přístupů; využití modelu a modelování3. Systematické profesní vzdělávání dospělých jako prostředek společenských a hospodářských změn - kontra brain-drain; významné systémy profesního vzdělávání TWI, TTT, Carrardova škola, Baťova škola práce atd.; významné mezinárodní organizace: ILO, FAO, UNIDO, UNESCO, OECD a dal.4. Cíle, význam a funkce PA; trendy a strategie pro 21. století; podnik (výrobní sociální systém - rozhodující aktivity vztahující se k trhu, zákazníkovi, k širšímu okolí) a profesní vzdělávání dospělých; instituty/managerské školy firem5. Obsah PA - specifický dle funkcí a pracovních pozic účastníků6. Metody, formy, prostředky, pomůcky, I.& K. technologie a didaktická technika PA7. Lektor profesní edukace dospělých8. Dospělý účastník profesní edukace; úroveň vstupní a výstupní diagnostiky9. Rozbor potřeb profesního vzdělávání - součást personální plánování10. Projektování edukačních akcí - metodika tvorby vzdělávacího projektu/programu11. Kontrola a hodnocení efektivity; kategorie kvality profesní edukace - akreditace/certifikace; návratnost investic vzdělávací akce12. Edukační marketingová a poradenská strategie - součást firemní personální politiky

Získané způsobilosti

- způsobilost pracovat s primární a sekundární literaturou (i v cizím jazyku) včetně strategických materiálů - v souvislosti zejména se simulací prognózování edukačního vývoje a provázaností na operační programy ČR pro 1. polovinu 21.st.- schopnost orientace v pojmech, které se vztahují k analýze odborného textu; - schopnosti určit základní znaky a podstatu odborného textu; způsobilost argumentovat- schopnost kriticky interpretovat jednotlivé složky odborného textu- schopnost citovat, odkazovat tak, aby to odpovídalo soudobé citační normě a etice oboru- schopnost formulovat a veřejně na semináři prezentovat - způsobilost připravit písemnou analýzu vybraného odborného textu, včetně námětů na prognostickou simulaci

Literatura

MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. 188 s. Plzeň: Fraus, 1. vydání, 2005. ISBN 80-7238-220-9.LIVEČKA, E., KUBÁLEK, J. Podniková pedagogika. 335 s. Praha : SPN, 1978. Kalnický, J. Profesní subsystém andragogiky. In Kalnický, J. Systémové andragogika. 155 s., s. 46-47. Ostrava: Repronis, 2007. ISBN 9788073684891.JUNGER Z.; PÁNEK J. Sústava výchovy a vzdelávánia pracovníkov. 140 s. Bratislava: Práca, 1977. Malach, J. Systémy vzdělání dospělých. Studijní opora pro distanční studium. 56 s. Ostrava: OU, 2003. Kalnický, J. Náčrt pedagogickéj koncepcie zvyšovania efektívnosti pripravy riadiacich pracovníkov. Podniková výchova 2/1989. s. 40-50. Bratislava. KALNICKÝ J. Podiel vzdelávania dospelých na znižovaní nezamestnanosti. Osvetová práca. 18/1990. s. 7-9. LIVEČKA E. Podniková výchova a vzdělávání. Praha: Práce, 1969. MACHALOVÁ, M. Psychologické aspekty profesijného vzdelávania. In Vzdelávanie dospelých. Roč. II. 1/1991. s. 27 - 31. KALNICKÝ J. V čom Baťa predbehol dobu. Osvetová práca. 11/1990 s.14-15. Prokopenko, j., Kubr, m. a kol. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha, 1996. JIRÁSEK, J. Podniková organizace ve vývoji. 427 s. Praha: IŘ, 1978. HRBEK, M. Podniková výchova v tržním prostředí. In Informace jaro-léto 1992, s. 5-11. Praha: IMP, 1992. KALNICKÝ J. Subsystémy andragogiky. Národná osveta, 8/1994, s. 22-24. 1994. Belcourt, M., Wright, P.C. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada Publ., 1998.

Požadavky

Studenti budou na bázi prostudované odborné literatury průběžně aktivně participovat na plnění úkolů ze studijní opory; kromě toho i na seminárních úkolech, včetně zpracování a přednesení referátu v semináři na zadané téma (návrh projektu přípravy managerů/specialistů jisté úrovně řízení). Rozsah práce - 10-20 normo-stran. Struktura práce:a) Charakteristika firmy, konkretizace potřeb - pro kterou se plánuje projekt vzdělávací akce. b) Návrh cílů, obsahu (učební plán, osnovy), formy, metody (simulace)c) organizační a lektorské zabezpečení, včetně diagnostického programud) materiální (strava, ubytování, sportovní a kulturní vyžití, doprava) a finanční (rozpočet) zabezpečení e) didaktické zabezpečení (technika, technologie, prostředky), včetně podporných učebních strukturovaných textůStudenti mají možnost kromě osobních i e-mailových konzultací.Seminární práce je přístupovou podmínkou k vykonání testu. Musí být odevzdána vyučujícímu nejpozději týden před zápočtovým týdnem. Studenti absolvují i závěrečný test, ověřující osvojení získaných poznatků - rámcově uvedených v přehledu probírané látky (minimum - 75% zvládnutí otevřených položek).Pokud student splní výše uvedené požadavky získá 30 bodů. Za zkoušku může získat 0-70 bodů (min. 36 bodů). Body za splněné požadavky a za zkoušku se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

Mgr. Milan Chmura, Ph.D.