Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická diagnostika (KPD / 33EDI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 33EDI - Pedagogická diagnostika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Teoretické a metodologické základy teorie pedagogické diagnostiky (pedagogického hodnocení), didaktické a psychologické aspekty.2. Pedagogická diagnostika jako normativně regulovaná aktivita, pedagogické hodnocení a kvalita procesu vyučování - učení se.3. Učitelé jako realizátoři školního hodnocení a jejich diagnostické (hodnotící) kompetence.4. Žáci a studenti jako hodnocené subjekty.5. Proces pedagogického hodnocení.6. Průběh pedagogického hodnocení a jeho modelování.7. Parametry a principy pedagogického hodnocení.8. Metody pedagogického hodnocení.9. Kvantitativní formy vyjádření výsledků hodnocení - známkování, alfabetické systémy, procentuální formy.10. Kvalitativní formy vyjádření výsledků hodnocení - slovní hodnocení, dichotomická hodnocení, grafické a kombinované systémy.

Získané způsobilosti

- znalost klíčových pojmů a kategorií pedagogické diagnostiky,- znalost zásad diagnostického procesu,- schopnost vytvořit diagnostické nástroje,- dovednost aplikovat metody diagnostiky v praxi.

Literatura

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2008. ISBN 80-7367-040-2.KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Vyučování jako dialog. Praha : Grada Publishing, 2007. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. GAVORA, P. Akí sú moji žiaci (Pedagogická diagnostika žiaka). Bratislava : Práca, 1999. FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha : Portál, 2000. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.

Požadavky

Student prokáže znalosti probírané látky v písemném testu a vypracováním individuálního projektu. V jeho struktuře bude zahrnuta teoretická báze a výsledky vlastního zkoumání edukační reality v předmětné oblasti nebo návrhy optimalizace konkrétních diagnostických systémů, aktivit či procedur všech zainteresovaných subjektů.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.