Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická diagnostika (KPD / 3PEDG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 3PEDG - Pedagogická diagnostika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Teoretické a metodologické základy pedagogické diagnostiky.2. Diagnostika ve vědách a praxi. Roviny pedagogické diagnostiky.3. Diagnostický proces. Druhy, funkce a etapy diagnostikování.4. Metody pedagogické diagnostiky a tvorba diagnostického nástroje.5. Vstupní diagnostika. Diagnostika individuálních zvláštností sociability a morálního rozvoje žáka.6. Poznávání osobnosti žáka. Žák jako hodnocený subjekt.7. Diagnostika sociálního prostředí, subjektivních podmínek a jiných příčin determinujících úspěch nebo neúspěch žáka.8. Učitel jako realizátor diagnostického procesu. Diagnostické kompetence učitele. Autodiagnostika práce učitele.9. Didaktická diagnostika. Pedagogické hodnocení a didaktický test.10. Dynamika sociálních vztahů ve skupině resp. ve školní třídě.11. Chyby při poznávaní osobnosti žáka.

Získané způsobilosti

Student:- rozvíjí znalost teoretických a metodologických zásad pedagogické diagnostiky,- dovede charakterizovat a vhodně užít diagnostických metod,- dovede popsat a rozlišit diagnostické kompetence učitele,- je schopen diagnostické komptence dále rozvíjet,- rozlišuje mezi diagnostickými metodami a diagnostickými nástroji, - dokáže zkonstruovat diagnostický nástroj jako např. záznamový arch, didaktický test,

Literatura

GAVORA, P. Akí sú moji žiaci (Pedagogická diagnostika žiaka). Bratislava : Práca, 1999. CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha : Karolinum, 2002. Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.BYČKOVSKÝ, P. Základy měření výsledků výuky. Tvorba didaktického testu. Praha: ČVUT, 1988. Mojžíšek, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha, SPN, 1986. KNAUER, K. Diagnostik im pedagogischen Prozeß. Frankfukt am Main: Peter Verlag, 1994. KLEBER, E. W. Diagnostik in pädagogischen Handlungsfeldern: Einführung in Bewertung, Diagnose und Evaluation. München, Weinheim : Juventa Verlag, 1992. MÖRTL-HAFIZOVIC, D. Diagnostische Kompetenzen im Lehrberuf. In Grundschule. 2004, roč. 36, č. 6, s. 17-20. 2004. INGENKAMP, K. Lehrbuch der pädagogiscgen Diagnostik. Weinheim : Beltzt Verlag, 1995. TERHART, E. Lehrkompetenzen für die Grundschule. In Grundschule. 2004, roč. 36, č. 6, s. 10-12. 2004. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika učitelská. In Pedagogická diagnostika 2001. s. 149-152. Ostrava: PF OU, 2001. ISBN 80-7042-184-3.OPEKAROVÁ, O. Pedagogická diagnostika ve škole a školní poradenství. Praha : Raabe, 1998.

Požadavky

Student na základě samostudia a odpřednášeného učiva sestaví diagnostický nástroj (záznamový arch, didaktický test), který v průběhu semestru odevzdá ke kontrole vyučujícímu předmětu. Student dosáhne v závěrečném vědomostním testu minimálně 70% úspěšnost.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.doc. RNDr. Martin Malčík, Ph.D.