Předmět Pedagogická diagnostika (KPD / 3PEDI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 3PEDI - Pedagogická diagnostika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní kategorie pedagogické diagnostiky, typy, cíle, obsah2. Metodologické základy pedagogické diagnostiky (hodnocení), didaktické a psychologické aspekty3. Funkce pedagogickédiagnostiky kvalita školy4. Zásady diagnostického procesu5. Etapy diagnostického procesu6. Realizátoři školního hodnocení a jejich kompetence; objektivita/subjektivita7. Žáci a studenti jako hodnocené subjekty; sebehodnocení8. Proces pedagogického hodnocení a jeho modelování9. Diagnostické nástroje - formy, metody a techniky -a) pozorování, experimentb) rozhovor, dotazníkc) test - zkouška, anamnézad) studium pedagogické dokumentacee) speciální diagnostické metody - sociometrické metody
Získané způsobilosti
- znalost základních katogorií a termínů pedagogické diagnostiky,- orientace v metodologických základech pedagogické diagnostiky,- znalost zásad a etap diagnostického procesu,- dovednost vytvořit, aplikovat diagnostický nástroj,- schopnost zhodnotit využitelnost diagnostického nástroje v praxi.
Literatura
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2008. ISBN 80-7367-040-2.KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Vyučování jako dialog. Praha : Grada Publishing, 2007. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. GAVORA, P. Akí sú moji žiaci (Pedagogická diagnostika žiaka). Bratislava : Práca, 1999. FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha : Portál, 2000.
Požadavky
Seminární práce k výše uvedené tématice (projekt: teoretická báze a výsledky vlastního zkoumání edukační reality resp. návrhy optimalizace konkrétních diagnostických systémů, aktivit či procedur zainteresovaných subjektů)Orientační test, ověřující osvojení získaných poznatků.Předmět lze absolvovat během studijního pobytu v zahraničí za podmínek:- osobní konzultace s vyučujícím před odjezdem,- zpracování 2 konceptů dle zadání vyučujícího.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
Garant
doc. PhDr. Josef Malach, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Josef Malach, CSc.