Předmět Pedagogická komunikace 2 (KPD / 3PEK2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 3PEK2 - Pedagogická komunikace 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vymezení pojmu komunikace (pojmy, druhy, struktura, dynamika), pedagogická komunikace (obsah, formy, pravidla).2. Teorie transakční analýzy.3. Naslouchání v pedagogické komunikaci.4. Bariéry v pedagogické komunikaci a jejich odstraňování.5. Problematika slovního hodnocení.6. Sebereflexe a úloha "vnitřní řeči" v práci učitele, portfolio učitele.7. Proměna role učitele jako aktéra pedagogické komunikace.8. Problémový žák.9. Problémová třída.10. Řešení konfliktních situací ve škole.11. Komunikace mezi rodinou a školou (učitel - žák - rodič).12. Komunikace v týmu učitelů, kooperativní kompetence učitele.13. Komunikace s veřejností (prezentace školy, tříd, aktivit).
Literatura
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha : Grada, 2010. VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha : Portál, 2009. AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák. Praha : Portál, 2005. GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. PALENČÁROVÁ, J., ŠEBESTA, K. Aktivní naslouchání při vyučování. Praha : Portál, 2006. KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-407-6.TEGZE, O. Neverbální komunikace. Praha : Computer Press, 2003. NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.SVATOŠ, T. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace: teoretická minima a praktické náměty. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. KLAPETEK, M. Komunikace, argumentace, rétorika. Praha : Grada, 2008. SCHNEIDEROVÁ, A. Pedagogická komunikace. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. Praha : Grada, 2008. LAŠEK, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králově : Gaudeamus, 2001.
Požadavky
- Docházka na seminář.- Aktivní účast v diskusích a komunikačních aktivitách.- Seminární práce na vybrané téma z oblasti pedagogické komunikace.- Samostudium.- Plnění průběžně zadávaných úkolů.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
Garant
Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Milan Chmura, Ph.D.