Předmět Oborová praxe 2 (KPD / 3PRX2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 3PRX2 - Oborová praxe 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. ZŠ, Ostrčilova 1, 702 00 Moravská Ostrava.2. Církevní ZŠ, Jungmannova 3, 702 51 Ostrava - Přívoz.3. Speciální školy, Kpt. Vajdy 1a, 700 30 Ostrava-Zábřeh.4. Soukromé šestileté gymnázium v Ostravě, s.r.o., U Haldy 18, 700 30 Ostrava Hrabůvka.5. Základní waldorfská škola Ostrava, ul. Gen. Píky 13 B/3295, 702 00 Ostrava.6. SOŠ waldorfská, Ostrava, ul. Gen. Píky 13D/3296, 702 00 Ostrava.7. 1st International school of Ostrava, Ostrčilova 1, 702 00 Ostrava.8. Alternativní mateřská škola Ostrava, U Dvoru 22a, Ostrava - Mariánské Hory 709 00.
Získané způsobilosti
- znalost základních kurikulárních dokumentů, které jsou ve školách jednotlivých typů užívány,- znalost základních charakteristik alternativních škol,- schopnost analyzovat práci učitele v základní škole a v alternativní škole,- schopnost rozlišit typy profesních činností, které jsou ve školách jednotlivých typů praktikovány,- schopnost odborné komparace dvou vybraných škol odlišného specifika a zaměření.
Literatura
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2004. RÝDL, K. Metoda Montessori pro naše naše dítě: inspirace pro rodiče a další zájemce. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. CACH, J. Reformní (alternativní) pedagogika: výzva k nápravě společnosti. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2002. Svobodová, J. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí: (zdroje inspirace pro učitele). Brno: MSD, 2007.
Požadavky
1. Účast na exkurzích.2. Student zpracuje seminární práci, ve které na základě dosavadního studia předmětů teoretického základu a absolvování praxe v různých školských zařízeních srovná pedagogické přístupy v tzv. tradiční škole a v některé z alternativ.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
Garant
Mgr. Iva Červenková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Libuše ČernáMgr. Iva Červenková, Ph.D.Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D.