Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Oborová praxe 2 (KPD / 3PRX2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 3PRX2 - Oborová praxe 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. ZŠ, Ostrčilova 1, 702 00 Moravská Ostrava.2. Církevní ZŠ, Jungmannova 3, 702 51 Ostrava - Přívoz.3. Speciální školy, Kpt. Vajdy 1a, 700 30 Ostrava-Zábřeh.4. Soukromé šestileté gymnázium v Ostravě, s.r.o., U Haldy 18, 700 30 Ostrava Hrabůvka.5. Základní waldorfská škola Ostrava, ul. Gen. Píky 13 B/3295, 702 00 Ostrava.6. SOŠ waldorfská, Ostrava, ul. Gen. Píky 13D/3296, 702 00 Ostrava.7. 1st International school of Ostrava, Ostrčilova 1, 702 00 Ostrava.8. Alternativní mateřská škola Ostrava, U Dvoru 22a, Ostrava - Mariánské Hory 709 00.

Získané způsobilosti

- znalost základních kurikulárních dokumentů, které jsou ve školách jednotlivých typů užívány,- znalost základních charakteristik alternativních škol,- schopnost analyzovat práci učitele v základní škole a v alternativní škole,- schopnost rozlišit typy profesních činností, které jsou ve školách jednotlivých typů praktikovány,- schopnost odborné komparace dvou vybraných škol odlišného specifika a zaměření.

Literatura

PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2004. RÝDL, K. Metoda Montessori pro naše naše dítě: inspirace pro rodiče a další zájemce. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. CACH, J. Reformní (alternativní) pedagogika: výzva k nápravě společnosti. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2002. Svobodová, J. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí: (zdroje inspirace pro učitele). Brno: MSD, 2007.

Požadavky

1. Účast na exkurzích.2. Student zpracuje seminární práci, ve které na základě dosavadního studia předmětů teoretického základu a absolvování praxe v různých školských zařízeních srovná pedagogické přístupy v tzv. tradiční škole a v některé z alternativ.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

Mgr. Iva Červenková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Libuše ČernáMgr. Iva Červenková, Ph.D.Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D.