Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Oborová praxe (souvislá) (KPD / 3PRX3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 3PRX3 - Oborová praxe (souvislá), Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přehled činností na každé škole:- pozorovat 5 náslechových hodin a pozorování zaznamenat;- realizovat samostatné výstupy v rámci mimotřídních (příp. volnočasových) aktivit - lze využít reciproční aktivity;- seznámit se s pedagogickou dokumentací;- pomáhat při přípravě pomůcek, dozorech, při plánování mimotřídních (volnočasových) činností žáků;- asistovat při individuální nebo skupinové práci ve výuce s žáky se specifickými výukovými potřebami - ADHD, nadanými žáky, dětmi z minoritních skupin, integrovanými žáky atd.;- průběžně pozorovat prostředí školy, klima ve škole i ve třídách (interakce a komunikaci mezi žáky a učiteli a mezi žáky navzájem);

Získané způsobilosti

- dovednost analyzovat komplexně vyučovací hodiny (jiné edukační jednotky)- dovednost metodicky zpracovat a projektovat samostatné výstupy ve výuce a v činnostech mimo vyučování- kompetence plánovací, realizační (motivační, organizační, prezentační, sociálně-intervenční) a hodnotící- kompetence profesní sebereflexe

Literatura

Capponi,V., Novák, T. Asertivně do života. Praha: Grada, 1994. KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc : UP, 2000. MAREŠ, J. - KŘIVOHLAVÝ J. Komunikace ve škole. Brno, 1995. BARTOŠEK, J. Kultura věcné jazykové komunikace. Olomouc: FF UP, 1996. Pease, A. Řeč těla. Praha: Portál, 2001. Honey, P. Tváří v tvář. Praha: Grada, 1997. BIRKENBIRHLOVÁ, V. F. Umění komunikovat aneb jak úspěšně utvářet mezilidské vztahy. Bratislava: Aktuel, 1999. MUSIL, J. Úvod do sociální psychologie. Olomouc : UP, 1996.

Požadavky

- pozorování a analýza 4 náslechových hodin- pomoc při přípravě pomůcek, dozorech, při plánování činností žáků- asistence při individuální nebo skupinové výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami- příprava a realizace 6 samostatných výstupů v rámci výuky podle pokynů učitele- příprava a realizace 4 samostatných výstupů v rámci činností mimo vyučováníPokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

Mgr. Iva Červenková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Iva Červenková, Ph.D.