Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Oborová praxe průběžná (KPD / 3PRXP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 3PRXP - Oborová praxe průběžná, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmětem hospitací/exkurzí jsou zařízení, která s Pedagogickou fakultou dlouhodobě spolupracují. Hospitace/exkurze probíhají v souladu s harmonogramem praxí PdF OU a jsou realizovány po úvodním bezpečnostním školení.I. Exkurze v zařízeních primárně orientovaných na výchovu (seznámení s prostředním, základní kurikulární a legislativní dokumenty, organizace činností a typy aktivit).1. Dům dětí a mládeže, M. Majerové 1772, Ostrava - Poruba 708 00.2. Dětský domov, Reymontova 2a, č.p. 584, Ostrava - Hrabová 720 00.3. Výchovný ústav, Slezská 23, Ostrava - Hrabůvka 720 00.4. Diagnostický ústav Bohumín-Šunychl, odl. pracoviště Ostrava, Hájkova 8, Ostrava - Přívoz 702 00.II. Exkurze ve školních zařízeních:1. Církevní ZŠ, Jungmannova 3, Ostrava - Přívoz 702 51.2. 1st International school of Ostrava, Ostrčilova 1, Ostrava 702 00.3. Základní waldorfská škola Ostrava, Gen. Píky 13B/3 295, Ostrava 702 00.

Získané způsobilosti

Student získá:- znalost hlavních charakteristik vybraných edukačních zařízení,- znalost základních kurikulárních dokumentů, které jsou v edukačních zařízeních užívány,- dovednost diskutovat o aktuálních problémech vybraných typů zařízení,- dovednost analyzovat práci učitele/vychovatele v edukativně orientovaných institucích,- dovednost hodnotit přínos a náročnost práce v navštívených zařízení.

Literatura

HÁJEK, B., HOFBAUER, B. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha : Portál, 2011. PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B. a kol. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 2008. SPOUSTA, V. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Praha : Portál, 2002. HODAŇ, B. Volný čas a jeho současné problémy. Olomouc : UP, 2002. SVOBODOVÁ, J. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. Brno : MSD, 2007.

Požadavky

Student se aktivně účastní exkurzí/hospitací (90 % účast).Student v průběhu semestru zpracuje písemné zprávy z praxe dle instrukcí (konceptu) vyučujícího. Zprávy obsahují výčet legislativních a kurikulárních dokumentů, které jsou pro dané zařízení závazné, obsahovou náplň institucí, obecnou charakteristiku klientely apod. Součástí zpráv je vyjádření vlastní reflexe k dané problematice a diskuse aktuálních problémů navštívených institucí. Rozsah každé zprávy se pohybuje v rozmezí 1-2 normostran.Předmět nelze absolvovat během zahraničního pobytu.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

Mgr. Iva Červenková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Iva Červenková, Ph.D.Mgr. Milan Chmura, Ph.D.