Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SZZ - Základy psych. pro obor Pedagogika (KPD / 3SZPS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / 3SZPS - SZZ - Základy psych. pro obor Pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Aktuální verze rozpracovaných okruhů je publikovaná na Portálu OU:Pedagogická fakulta - Katedry - Katedra pedagogiky a andragogiky - Studium - Okruhy ke státním závěrečným zkouškám na KPD - "KPD/3SZPS - Základy psychologie pro obor Pedagogika (Bc.)"Okruhy ke státní závěrečné zkoušce ze Základů psychologie pro obor "Pedagogika"1. Předmět psychologie a metody získávání psychologických poznatků2. Duševní výkonnost člověka. Přehled poznávacích procesů a jejich charakteristika.3. Význam paměti a myšlení v poznávání skutečnosti, řeč.4. Psychické stavy, emocionalita a temperament.5. Motivace lidského chování - potřeby, zájmy, postoje, hodnoty.6. Psychologické pojetí osobnosti.7. Geneze osobnosti.8. Struktura a dynamika osobnosti.9. Psychologická podstata charakteru.10. Pojetí osobnosti v psychologii.11. Struktura osobnosti.12. Typy osobnosti.13. Pojetí osobnosti hlubinnou psychologií.14. Pojetí osobnosti behaviorální psychologií.15. Pojetí humanistické, existenciální a kognitivní psychologie.16. Socializace osobnosti.17. Jedinec v sociální skupině.18. Sociální kognice, sociální postoje, mýty a předsudky.19. Mezilidská komunikace.20. Role učitele a role žáka.

Získané způsobilosti

Zkouška je uzavřením bakalářského studia v oblasti pedagogiko-psychologické přípravy, dokládá zvládnutí požadovaných znalostí a osvojení dovedností v odpovídajícím rozsahu a kvalitě.

Literatura

HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha : Karolinum, 2002. ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Poznávání duševního života člověka. Olomouc : UP, 2004. VÁGNEROVÁ, M., VALENTOVÁ, L. Psychický vývoj dítěte a jeho variabilita. Praha : UK, 1992. ATKINSONOVÁ, R., L. Psychologie. Praha: Portál, 2003. NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha : Academia, 1997. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 2003. HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha : Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1186-3.PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha : Academia, 2004. GARDNER, H. Dimenze myšlení. Praha : Portál, 1999. JUNG, C. G. Duše moderního člověka. Praha : Atlantis, 1994. NAKONEČNÝ, M. Encyklopedie obecné psychologie. Praha : Academia, 1997. NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha : Academia, 1996. DRÁPELA, V. J. Přehled teorií osobnosti. Praha : Portál, 1997. PIAGET, J. Psychologie inteligence. Praha : Portál, 1999. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2005. HASS, A. Morální inteligence. Praha : Columbus, 1999. ISBN 80-7249-010-9.SMÉKAL, V. Pozvání do psychologie osobnosti. Brno : Barrister and Principal, 2002. ČÍŽKOVÁ, J. a kol. Přehled vývojové psychologie. Olomouc : UP, 2002. HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2000. HEIDBRINK, H. Psychologie morálního vývoje. Praha : Portál, 2003. ČAČKA, O. Psychologie vrstev duševního dění osobnosti a jejich autodiagnostika. Brno : Doplněk, 1997. ISBN 80-85765-70-5.PAULÍK, K. Základy psychologie. 2.vydání. Ostrava: FF OU, 2003. ROGERS, C. R. Způsob bytí. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-233-5.

Požadavky

Student má při ústní státní závěrečné zkoušce prokázat orientaci v teoretických poznatcích z absolvovaných psychologických disciplin a dovednost aplikovat tyto poznatky v pedagogických situacích.

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.