Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obecná pedagogika 1 (KPD / COPE1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / COPE1 - Obecná pedagogika 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pedagogika jako věda o edukačních procesech2. Předmět pedagogiky3. Funkce a úkoly pedagogiky4. Pojetí paradigmat pedagogiky jako vědy5. Metodologické otázky pedagogiky6. Systém pedagogických věd7. Informační zdroje pedagogiky8. Edukační procesy jako předmět pedagogiky, vymezení pojmu edukace9. Základní parametry a hlavní znaky edukace10. Význam edukace a její místo v systému činitelů utváření člověka11. Funkce edukace v současné společnosti12. Subjektivní činitelé edukace: edukátor jako role a profese, edukant a jeho dvě základní pozice v edukaci, jejich interakce a kooperace v procesu edukace

Získané způsobilosti

Student získá:- znalost základní pedagogické terminologie, předmětu zkoumání pedagogiky i jejích subdisciplín, informačních pramenů pedagogiky a základních parametrů a znaků výchovy i jejich funkcí v soudobé společnosti - dovednost vyjadřovat se adekvátní pedagogickou terminologií o edukačních jevech a jejich výsledcích - kompetenci akceptovat vědecké teoretické poznatky a zakomponovávat je do stávajícího individuálního souboru prekonceptů s cílem utváření systémového chápání edukačního procesu v jeho cílové určenosti a kontextuální podmíněnosti

Literatura

PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2007. ISBN 80-7178-631-4.PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.MALACH, J. Pedagogika jako obecná teorie edukace. Ostrava : PdF OU, 2007. ISBN 978-80-7368-291-0.VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. (eds.). Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.KOLÁŘ, Z. a kol. Výkladový slovník z pedagogiky. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3710-2.Metodický portál pro učitele: http://rvp.cz/. KWIECINSKI, Z., ŚLIWERSKI, B. Pedagogika. Podrecznik akademicki, 1. díl. Warszawa : Wydawnictvo naukowe PWN, 2003. ISBN 83-01-14055-0.KWIECINSKI, Z., ŚLIWERSKI, B. Pedagogika. Podrecznik akademicki, 2. díl. Warszawa : Wydawnictvo naukowe PWN, 2003. ISBN 83-01-14133-6.Časopisy: Pedagogika, Pedagogická orientace, Orbis scholae,e-Pedagogium. PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.

Požadavky

1. Aktivní účast na tutoriálu2. Zpracování seminární práce k tématům vymezeným obsahem předmětu podle pokynů přednášejícíhoPřímá výuka probíhá v rozsahu 8 hodin formou přednášky s diskusí nad zadanými úkoly.Na začátku výuky daného předmětu jsou studenti seznámeni s jednotlivými tematickými okruhy, které budou odpřednášeny, případně s okruhy, které si vzhledem k časovým možnostem nastudují studenti samostatně. Dále budou seznámeni s odbornou literaturou k daným tematickým okruhům a to jak základní, rozšiřující i doporučenou. Jádrem přímé výuky je přednáška, jádrem nepřímé výuky bude samostudium a četba odborné literatury. Výstupem bude zpracování seminární práce, která se stane významným doplňujícím podkladem ke klasifikaci. Rozsah seminární práce do 12 normostran. Zpracování je možné konzultovat s vyučujícím a to osobně, mailem, nebo telefonicky. Součástí nabídky jsou vyčleněné konzultační hodiny vyučujícího.

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

Mgr. Milan Chmura, Ph.D.