Předmět Srovnávací pedagogika (KPD / NSROV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / NSROV - Srovnávací pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Srovnávací pedagogika, její předmět, informační zdroje. Mezinárodní norma pro klasifikaci vzdělávání ISCED.2. Preprimární a primární školství v zemích EU a OECD - struktura a trendy vývoje.3. Sekundární a terciární školství v zemích EU a OECD - struktura a trendy vývoje.4. Kurikulum - problémy a trendy v současných evropských školských systémech.5. Učitelské povolání a příprava učitelů v zemích EU.6. Mezinárodní srovnávací výzkumy vzdělávacích výsledků (PISA, TIMMS).
Získané způsobilosti
Student získá:- znalost konkrétních pedagogických jevů v různých zemích;- znalost základních trendů ve vývoji školství v zahraničí;- dovednost srovnávat vzdělávací systémy;- dovednost posuzovat české školství v mezinárodním kontextu.
Literatura
České školství v mezinárodním srovnání 2013. (Česká republika v indikátorech OECD, resp. v indikátorech publikace Education at a Glance 2013). Praha: MŠMT, 2013. Education at a Glance 2013: OECD Indicators. OECD Publishing, 2013. ISBN 978-92-64-20105-7.Key Data on Education in Europe. 2012 Edition. Brussels: Eurydice, 2012. ISBN 978-92-9201-242-7.PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha : Portál, 2006. EURYDICE. Information on Education Systems and Policies in Europe [on line]. European Commission - EACEA (Executive Agency: Education, Audiovisual and Culture). PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie. Praha : Portál, 2004. OECD: Education [on line]. Organization for Economic Cooperation and Development. Education Topic.
Požadavky
- Srovnávací analýza vybraného konkrétního problému v mezinárodním kontextu a jeho řešení v různých vzdělávacích systémech (5-7 s.) na základě prostudování alespoň dvou informačních zdrojů. Příklady problémů: vzdělávání a sociální stratifikace; jednotná škola nebo selektivní vzdělávání, interkulturní faktory ve vzdělávání; výuka cizích jazyků; výuka přírodních věd; výchova k občanství a multikulturní výchova; informační technologie ve vzdělávání; celoživotní vzdělávání; vzdělávání imigrantů; vzdělávání nadaných žáků aj.: 30 bodů.-Zápočtový vědomostní test (úspěšnost 70 %): 0-70 bodů.Body se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU:100 - 51 bodů započteno 0 - 50 bodů nezapočteno
Garant
PhDr. Zuzana Sikorová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Zuzana Sikorová, Ph.D.