Předmět Pedagogika pro učitele 1-Obecná didakt. (KPD / ODID)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / ODID - Pedagogika pro učitele 1-Obecná didakt., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní didaktické kategorie. Výuka jako systém.2. Cíle výuky a učební úlohy.3. Vyučovací metody, organizační formy výuky.4. Kurikulum - pojem, formy existence. Kurikulární dokumenty - RVP, ŠVP.5. Motivace ve výuce.6. Hodnocení ve výuce.7. Osobnost žáka a pedagogická diagnostika žáka.8. Profesní kompetence učitele, autorita učitele, vyučovací styly.9. Příprava učitele na výuku.10. Problémové situace ve výuce a jejich řešení.
Získané způsobilosti
Student získá: - znalost základních didaktických kategorií (cíl výuky, metody a formy výuky, kurikulum, učební úlohy, kompetence učitele a žáka aj.),- dovednost formulovat cíle výuky a učební úlohy,- dovednost aplikovat teoretické poznatky na pozorovaných vyučovacích hodinách,- dovednost posoudit pozorované hodiny z hlediska didaktických teorií,- kompetence diagnostické a sociálně-komunikativní.
Literatura
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2., rozšíř. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2007. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Sekundární škola. Praha : Portál, 2002. MALACH, J. Základy didaktiky (Studijní opora pro distanční vzdělávání). Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. PRŮCHA, J. Učitel. (Současné poznatky o profesi). Praha : Portál, 2002. KURELOVÁ, M. Učitelská profese v teorii a praxi. Ostrava : PdF OU, 1998.
Požadavky
- Student se aktivně účastní seminářů a hospitací (vyžadujeme alespoň 80% účast).- Student v průběhu semestru zpracuje podle pokynů vyučujícího analýzy náslechů, které ve vytištěné podobě a v dojednané době odevzdá vyučujícímu. Tyto protokoly jsou podkladem pro diskusi v seminářích.Pokud student splní výše uvedené požadavky, získá 30 bodů. - Písemná zkouška (úspěšnost 70 %): 0-70 bodů.Body se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU:100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl
Garant
PhDr. Zuzana Sikorová, Ph.D.