Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická diagnostika 2 (KPD / PEDI2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / PEDI2 - Pedagogická diagnostika 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní kategorie pedagogické diagnostiky, typy, cíle, obsah2. Metodologické základy pedagogické diagnostiky (hodnocení), didaktické a psychologické aspekty3. Funkce pedagogickédiagnostiky kvalita školy4. Zásady diagnostického procesu5. Etapy diagnostického procesu6. Realizátoři školního hodnocení a jejich kompetence; objektivita/subjektivita7. Žáci a studenti jako hodnocené subjekty; sebehodnocení8. Proces pedagogického hodnocení a jeho modelování9. Diagnostické nástroje - formy, metody a techniky -a) Pozorování, experimentb) Rozhovor, dotazníkc) Test - zkouška, anamnézad) Studium pedagogické dokumentacee) Speciální diagnostické metody - sociometrické metody

Literatura

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2008. ISBN 80-7367-040-2.KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Vyučování jako dialog. Praha : Grada Publishing, 2007. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. GAVORA, P. Akí sú moji žiaci (Pedagogická diagnostika žiaka). Bratislava : Práca, 1999. FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha : Portál, 2000.

Požadavky

Seminární práce k výše uvedené tématice (projekt: teoretická báze a výsledky vlastního zkoumání edukační reality resp. návrhy optimalizace konkrétních diagnostických systémů, aktivit či procedur zainteresovaných subjektů)Orientační test, ověřující osvojení získaných poznatků.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočtenoPředmět lze absolvovat během studijního pobytu v zahraničí za podmínek:- osobní konzultace s vyučujícím před odjezdem,- zpracování 2 konceptů dle zadání vyučujícího.

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.