Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Rétorika a komunikace (KPD / RETOR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / RETOR - Rétorika a komunikace, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Všeobecné vymezení pojmu interpersonální komunikace.2. Formy, druhy, struktura, dynamika a principy interpersonální komunikace.3. Vymezení pojmu pedagogická komunikace.4. Analýza obsahu, forem a pravidel pedagogické komunikace.5. Organizační formy a vyučovací metody v součinnosti s pedagogickou komunikací.6. Formální a obsahová stránka verbální pedagogické komunikace.7. Projevy neverbální komunikace.8. Sociální aspekty pedagogické interakce.9. Komunikační bariéry v interpersonální komunikaci.Výuka bude zaměřena zejména na praktický nácvik komunikace na základě speciálních praktických cvičení.

Získané způsobilosti

Student disponuje rozvinutou komunikační kompetencí, je schopen srozumitelného komunikativního projevu při výkonu profesionální činnosti v edukačním prostředí.

Literatura

MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha : Grada, 2003. TEGZE, O. Neverbální komunikace. Praha : Computer Press, 2003. de VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada Publishing, 2001. KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha : Grada, 2002. PEASE, A. Řeč těla. Praha : Portál, 2001. SVATOŠ, T. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikce: teoretická minima a praktické náměty. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. SCHNEIDEROVÁ, A. Pedagogická komunikace. Ostrava : OU, 2003.

Požadavky

1. Připravit si krátké vystoupení s použitím verbální a nonverbální komunikace, formu si student volí sám; následuje autoevaluce vystoupení a jeho evaluace ostatními studenty a vyučující (v rámci vstupní diagnostiky).2. Sólová vystoupení jednotlivých studentů v rámci praktických rétorických cvičení (průběžná diagnostika).3. Závěrečné vystoupení studenta s plným respektováním cíle, obsahu, forem a pravidel pedagogické komunikace v edukačním prostředí (výstupní diagnostika).4.Vypracování recenze aktuální publikace, která řeší problematiku komunikace v edukační realitě.

Garant

doc. PhDr. Milena Kurelová, CSc.