Předmět SZZ - Pedagogika a psychologie (KPD / SZZPS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / SZZPS - SZZ - Pedagogika a psychologie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Aktuální verze rozpracovaných okruhů je publikovaná na Portálu OU:Pedagogická fakulta - Katedry - Katedra pedagogiky a andragogiky - Studium - Okruhy ke státním závěrečným zkouškám na KPD - KPD/SZZPS, KPD/SZZKS: "Pedagogika a psychologie pro navazující magisterské studium Speciální pedagogiky".Tematické okruhy ke zkoušce z Pedagogiky:1. Pojetí a předmět pedagogiky.2. Základní pedagogické kategorie.3. Cíle a složky výchovy.4. Výzkumné metody pedagogiky5. Alternativní pedagogické koncepce6. J. A. Komenský7. Vyučovací metody8. Soudobé teorie vzdělávání9. Osobnost učitele10. Cíle výuky11. Organizační formy výuky12. Tvořivost ve výuce13. Motivace ve výuce14. Hodnocení ve výuce
Získané způsobilosti
Zkouška je uzavřením navazujícího magisterského studia v oblasti pedagogiko-psychologické přípravy, dokládá zvládnutí požadovaných znalostí a osvojení dovedností v odpovídajícím rozsahu a kvalitě.
Literatura
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2012. KASPER, T., KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha : Grada, 2009. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2004. MALACH, J. Pedagogika jako obecná teorie edukace. Ostrava : PdF OU, 2007. ISBN 978-80-7368-291-0.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003.
Požadavky
Student má při ústní státní závěrečné zkoušce prokázat orientaci v teoretických poznatcích z pedagogiky a psychologie a dovednost aplikovat tyto poznatky v pedagogických situacích.