Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie vzdělávání (KPD / TE1VZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / TE1VZ - Teorie vzdělávání, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní kategorie: učení, výuka, vyučování.2. Vzdělávání, samoučení, sebevzdělávání.3. Paradigmata vzdělávání.4. Cíle výuky a obsah vzdělávání5. Organizační formy výuky a metody výuky6. Učební technologie; řízené samostudium7. Osobnosti výchovně-vzděl. procesu - žák, učitel, mistr, vychovatel, rodič8. Základní typy učení z hlediska výchovné praxe (senzomotorické učení, učení poznatkům, učení metodám řešení problémů a sociální učení)9. Základní soudobé teorie vzdělávání; Personalistické teorie, kognitivně-psychologické teorie, technologické teorie, socio-kognitivní teorie, akademické teorie, spiritualistické teorie.

Získané způsobilosti

Student získá:- znalosti základních pedagogických kategorií (pojmy: učení, výuka, vyučování, cíl výuky, obsah vzdělávání apod.),- znalost základních pedagogických paradigmat a teorií vzdělávání,- schopnost analyzovat jednotlivé teoretické koncepce ve vzdělávání,- dovenost formulovat výukový cíl a organizovat výuku,- dovednost zpracovat obsah vzdělávání do výukových jednotek,- schopnost propojit teoretická východiska s pedagogickou praxí.

Literatura

MALACH, J. Obecná pedagogika. Ostrava : PdF OU, 2002. Průcha, J., Mareš, J., Walterová, E. Pedagogický slovník. 3. rozšířené vydání. Praha, Portál, 1998. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. BLÍŽKOVSKÝ, V. Systémová pedagogika. Ostrava : AMOSIUM, 1992. ISBN 80-85498-18-9.KALNICKÝ, J. Základy pedagogiky I. Opava, 2009. RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno, Marek Zeman, 1994. PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-977-1.PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Teorie - praxe - výzkum. Praha : ISV, 2001. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha : Portál, 2000.

Požadavky

Seminární práce k výše uvedené tématice.Orientační test, ověřující osvojení získaných poznatků.Předmět lze absolvovat během zahraničního studijního pobytu za podmínek:- osobní konzultace s vyučujícím před odjezdem na studijní pobyt,- zpracování seminární práce k výše uvedené problematice a odevzdání tohoto konceptu v průběhu semestru (ev. zaslání e-mailem),- znalostní test."Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU".100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Vyučující

Mgr. Bc. Martina Rozsypalovádoc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.