Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvořivý učitel (KPD / TVOUC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / TVOUC - Tvořivý učitel, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Teorie učitelské profese, učitelovo pojetí výuky.2. Osobnost učitele - typologie, determinanty jeho práce.3. Tvořivost (kreativita) - fáze, modely, procesy.4. Tvořivost a myšlení, tvořivost a inteligence.5. Tvořivost ve výuce - tvořivé metody, forma kooperace ve vyučování.6. Problematika motivace ve výuce - motivační teorie, modely.7. Příprava učitele na výuku, projektování výuky, prezentační a realizační kompetence učitele.8. Realizace vyučování.

Získané způsobilosti

- základní znalosti z oblasti pedeutologie;- schopnost projektovat výuku, zhodnotit význam užitých didaktických kategorií v souvislosti s tématem; - dovednost tvořivě realizovat výuku;- schopnost sebereflexe a autoevaluace.

Literatura

PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2004. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Praha : Portál, 2002. KALHOUST, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha : Portál, 2001. MALACH, J. Základy didaktiky (Studijní opora pro distanční vzdělávání). Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha : PdF UK, 2008. BELZ, H., SIEGRIEST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.FICHNOVÁ, K., SZOBIOVÁ, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha : Portál, 2007.

Požadavky

Student se aktivně účastní seminářů (je požadována 80% účast).V průběhu semestru student vypracuje písemný projekt - písemně analyzuje jednu vyučovací hodinu (dle své studijní kombinace) tak, aby při plánování zvoleného tématu pro výuku uplatnil v některé z didaktických kategorií (učebním obsahu, užité metodě, formě, učebních úlohách, motivaci atd.) tvořivý přístup.

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.