Předmět Andro-edukační diagnostika (KPD / XAEDG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / XAEDG - Andro-edukační diagnostika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vědecké základy diagnostiky dospělých. Místo diagnostiky ve vzdělávaní dospělých. Význam diagnostiky pro účastníka a lektora.2. Diagnostické kompetence andragoga jako realizátora diagnostického procesu. Autodiagnostika v práci andragoga.3. Funkce diagnostikování. Diagnostický proces a jeho fáze.4. Zásady diagnostikování. Chyby při poznávaní osobnosti vzdělávaného jedince.5. Typologie diagnostických procedur (hodnocení formativní a sumativní, heterodiagnostika a autodiagnostika, externí a interní, kvalitativní a kvantitaivní, autentické a umělé, kvalifikované a laické aj.).6. Diagnostika v procesu vzdělávání a učení se - vstupní, průběžná, výstupní diagnostika.7. Vstupní diagnostika. Poznávání potřeb účastníka jako základní východisko přípravy projektu vzdělávání.8. Průběžná a výstupní diagnostika.9. Diagnostické metody ve vzdělávání dospělých.10. Komplexní poznávání osobnosti vzdělávaného. Vzdělávaný jako hodnocený subjekt. Diagnostika stylů učení dospělého jako faktor efektivity učení. Prezentace výsledků učení a vzdělávání dospělých, etické aspekty.11. Diagnostika sociálního prostředí, subjektivných podmínek a jiných příčin determinujících úspěch nebo neúspěch účastníků různých forem vzdělávaní. Diagnostika klimatu a sociálních vztahů ve skupině vzdělávaných dospělých. Metody a využití výsledků.12. Významná diagnostická zjištění a jejich využití v procesu vzdělávání a učení se dospělých: Mezinárodní výzkum dospělých PIAAC (Programme for International Assessment of Adult Competencies) a další.13. Andragogická poradenská diagnostika. Diagnostické a metody techniky v poradenství: interwiev, anamnéza aj.
Získané způsobilosti
Student získá:- znalost androdiagnostických pojmů, zásad a metod, diagnostikování dospělých účastníků vzdělávání a učení se, - dovednost vhodně a efektivně využívat základních diagnostických metod ve vstupní, průběžné i finální fázi osvojovacího procesu (nebo procesu poradenského), náležitě interpretovat zjištěná data, vhodně je sdělovat účastníkům a adekvátně využívat k projektování a řízení (sebe) vzdělávání, - kompetenci diagnostickou spočívající ve správném výběru vhodných diagnostických procedur (metod a technik) k naplnění zamýšlených diagnostických funkcí při respektování zejména etických norem a požadavků na efektivitu.
Literatura
PIROHOVÁ, I. Andragogická diagnostika. Prešov : Akcent Print, 2008. ISBN 978-80-89295-11-1.KALNICKÝ, J. Didakticko-psychologická diagnostika. In Systémová andragogika. s. 126-130. Ostrava : Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-489-1.Mezinárodní výzkum dospělých PIAAC (Programme for International Assessment of Adult Competencies). SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha : Portál, 1999. MATULČÍK, J. Adragogická diagnostika. In Vzdelávanie dospelých r.9/2004, č. 1. s. 93-94. Bratislava, 2004. MALČÍK, M., SEBEROVÁ, A. Autoevaluace školy - od teorie k praxi a výzkumu. Ostrava : PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-759-5.PORUBSKÁ, G., HATÁR, C. Kapitoly z andragogiky pre pomáhajúce profesie. Nitra : PF UKF, 2009. ISBN 978-80-8094-597-8.OBST, O. Metody pedagogické diagnostiky dospělých. Olomouc : UP, 1983. MALACH, J. Pedagogická diagnostika pro učitele. Ostrava : Pedagogická fakulta OU, 2008. ISBN 978-80-7368-551-5.HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha : Karolinum, 2002.
Požadavky
1. Aktivní účast ve výuce.2. Znalost povinné literatury.3. Vypracování 10-15 minutové prezentace s využitím Power Pointu.4. Odevzdání písemné verze v požadované struktuře.Pokud student splní výše uvedené požadavky získá 30 bodů. Za zkoušku může získat 0-70 bodů (min. 36 bodů). Body za splněné požadavky a za zkoušku se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl
Garant
doc. PhDr. Josef Malach, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Josef Malach, CSc.