Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Andro-edukační výzkum (KPD / XAEVY)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / XAEVY - Andro-edukační výzkum, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Výzkum a jeho etapy, typologie andro-edukačních výzkumů.2. Návrh výzkumného projektu - předmět, výzkumný problém a cíle zkoumání.3. Informační zdroje androedukačního výzkumu (RELA -The European Journal for Research on the Education and Learning of Adults, ALADIN - Adult Learning Documentation and Information Network), organizace androedukačního výzkumu a vzdělávání dospělých (ESREA-European Society for Research on the Education of Adults - Evropská společnost pro výzkum vzdělávání dospělých, CERI - The Centre for Educational Research and Innovation, ESRAD - European Society for Research in Adult Development, EAEA European Association for the Education of Adults).4. Výzkumný problém a jeho typologie.5. Základní charakteristika a realizace kvantitativního výzkumu, základní charakteristika a provedení kvalitativního výzkumu.6. Výzkumné proměnné a výzkumné hypotézy, výzkumný soubor a jeho stanovení.7. Metoda pozorování a metoda škálování.8. Metoda dotazníková a interview.9. Metody didaktického testování, zkoumání výsledků vzdělávání.10. Andro-edukační experiment, action research jako východisko inovací a změn v procesu (sebe)vzdělávání.11. Požadavky na nakládání s výzkumnými daty, etické aspekty výzkumné práce, plagiátorství.12. Výsledky androedukačních výzkumů jako zdroj tematické a metodologické inspirace (Mezinárodní výzkum dospělých PIAAC aj.).13. Výzkumná zpráva -struktura, proporcionalita teoretické a výzkumné části, metodologie, interpretace a prezentace výzkumných dat a zjištění, diskuse, výzkumné závěry.

Získané způsobilosti

Student získá:- Znalost základní literatury pro oblast výzkumu edukačních jevů, typů výzkumu a výzkumných nástrojů. - Dovednost vhodně zvolit předmět, problém, cíle a odpovídající metody výzkumu a získaná data zpracovat, prezentovat interpretovat. - Kompetenci pro realizaci aplikovaného andragogického výzkumu na malém výzkumném souboru a průběžně uskutečňovat tzv. action research jako předpoklad odůvodněných operativních inovací v procesu vzdělávací a učení se dospělých.

Literatura

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.MALACH, J. Andragogika. Ostrava : PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-936-4.HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.CERI - The Centre for Educational Research and Innovation. EAEA European Association for the Education of Adults. LOBOCKI, M. Metody i techniky badań pedagogiccznych. Krakow : Impuls, 2006. ISBN 978-83-7308-608-1.The European Journal for Research on the Education and Learning of Adults (RELA), ALADIN - Adult Learning Documentation and Information Network. MAŇÁK, J., ŠVEC. V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : CPV PdF MU, 2004. ISBN 80-7315-078-6.MAŇÁK, J. a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. Brno : MU, 1996. ISBN 80-210-1031-2.RUBACHA, K. Metodologia badań nad edukacja. Waszawa : Wyd. Akademickie i profesjonalne, 2008. ISBN 978-83-60501-11-5.CHILISA, B., PREECE, J. Research Methods for Adult Educator in Africa. UNECSO a Person Education, 2005. ISBN 978-9-28201-118-8.GAVORA, P. Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu. Bratislava : Regent, 2006. ISBN 80-88904-46-3.PILCH, T., BAUMAN, T. Zasady dabań pedagogicznych. Wyd Akademickie Źak, 2001. ISBN 83-88149-69-5.

Požadavky

V rámci studia předmětu student vypracuje seminárním práci s názvem: Stručná písemná zpráva o připravovaném výzkumu podle následující osnovy: - Název výzkumu.- Předmět zkoumání, výzkumný problém (co o předmětu zkoumání nevíme/neví se?). - Základní prameny k předmětné oblasti výzkumu (nejméně 5 monografií nebo učebnic, 5 časopiseckých článků v češtině, 1 programový dokument ČR nebo mezinárodní, 2 zahraniční články (přinejmenším PL, SR). - Cíle výzkumu.- Formulace výzkumných hypotéz.- Stanovení výzkumného souboru.- Výběr výzkumné metody.- Projekt výzkumu (etapizace, harmonogram provedení). - Volba způsobu prezentace dat a (statistické) metody jejich zpracování. - Předpokládané využití výsledků zkoumání. Pokud student splní výše uvedené požadavky získá 30 bodů. Za zkoušku může získat 0-70 bodů (min. 36 bodů). Body za splněné požadavky a za zkoušku se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.