Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Androdidaktika (KPD / XANDI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / XANDI - Androdidaktika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předmět androdidaktiky a charakteristika základních kategorií.2. Teoreticko-metodologické základy učebního procesu; preferující druhy učení dospělých (řešení problémů, sociální učení).3. Motivace, zájem, zkušenosti - podíl na zvýšení efektivity edukace dospělého ve vztahu i k periodizaci věku účastníka.4. Řízení, organizace a fáze edukačního procesu; formální a procesuální stránka výuky.5. Cíle VD; nová paradigmata učení (vyhledávání poznatků, selektování, interiorizace, exteriorizace).6. Obsah - stanovení obsahu učiva; základní, doplňkové učivo informace/kompetence, zručnosti; učebnice, studijní opory, učební konzervy na různých technických nosičích.7. Metody vzdělávání (akroamatické, heuristické, tréninkové), m. učení, sebevzdělávání, prověřování, kontroly, diagnostiky, hodnocení - s důrazem na participaci účastníka.8. Organizační formy výuky - plenární, skupinové, individuální.9. Edukační technologie a pomůcky; příprava dospělých účastníků na samostatné osvojování učiva.10. Lektor dospělých - kompetence, způsobilost - vliv na efektivnost edukace dospělých, odbornost, tvořivost, komunikativnost.11. Účastník edukace/sebeedukace - vstupní, průběžná a výstupní hodnota osobnosti, včetně docility.12. Androdidaktické principy.13. Komponenty tvorby učebných projektů, programů - komplexní didaktický přístup (učební cíl, obsah, učební plány, osnovy (lineární, cyklické/rámcové, podrobné), rozvrh hodin, lektorské a technické zabezpečení, učební prostory, relaxační prostory, diagnostický program a kontrola učebního procesu.

Získané způsobilosti

Student získá:- způsobilost pracovat s primární a sekundární literaturou (i v cizím jazyce); - schopnost orientace v pojmech, které se vztahují k teorii a praxi edukace dospělých;- dovednost určit základní znaky a podstatu odborného textu;- způsobilost argumentovat;- schopnost kriticky interpretovat jednotlivé složky odborného textu;- schopnost citovat a odkazovat se na publikační zdroje tak, aby to odpovídalo soudobé citační normě a etice oboru;- schopnost formulovat myšlenky a stanoviska a veřejně je na semináři prezentovat;- způsobilost připravit písemnou analýzu vybraného odborného textu; - kompetenci k přípravě rámcových simulačních námětů pro edukační programy pro dospělé.

Literatura

BENEŠ, M. Andragogika - teoretické základy. Praha : Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha : ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.MALACH, J. Efektivní metody ve vzdělávání dospělých. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-946-1.KALNICKÝ, J. Systémová andragogika. Ostrava : Ostravská univerzita, Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-489.MALACH, J. Tvorba projektu vzdělávání. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-942-9.BENEŠ, M. Andragogika: filozofie - věda. Praha : Eurolex Bohemia, 2001. ISBN 80-86432-03-3.CIRBES, M. Didaktika dospělých. 361 s. Bratislava : Obzor, 1989. ISBN 80-215-0008-5.KALNICKÝ , J. Brainstorming. In Glosary of Adult Learning in Europe.s. 149-150. Amersfoort : P.Federighi & EC Programme Socrates, 1998. KALNICKÝ , J. Progresívna andragogika. Androdidaktika. Bratislava, 1994. ISBN 80-7121-062-5.NARCIS, P. (Ed.). The Theory and Practice of Teaching. 2. ed. 257 p. London, New York : Routledge Tailor & Francis Group, 2006. ISBN 0415365252.HOTÁR, V., PAŠKA, P. a kol. Výchova a vzdelávanie dospelých: Andragogika: Terminologický a výkladový slovník. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2000. ISBN 80-08-02814-9.

Požadavky

- Aktivní účast ve výuce.- Zpracování seminární práce k tématům vymezeným obsahem předmětu podle pokynů přednášejícího.- Splnění písemného zápočtového testu konaného jako vstupní limit ke kombinované zkoušce. - Vykonání zkoušky."Pokud student splní výše uvedené požadavky získá 30 bodů. Za zkoušku může získat 0-70 bodů (min. 36 bodů). Body za splněné požadavky a za zkoušku se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU".100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.