Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Klíčové kompetence lektora (KPD / XKLKL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / XKLKL - Klíčové kompetence lektora, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Příprava sebe sama, první dojem, image lektora, role vhodného oblečení, přiměřené sebevědomí, sebeprezentace, práce s mimikou, kompetentní a sebejisté vystupování.2. Příprava prezentace, včetně power pointu, využití zlatého řezu, zvládání trémy, poutavý úvod, získání a udržení pozornosti, přesvědčivý projev, zapojení publika.3. Hlasový trénink, hlasová technika, dynamika hlasu, dechová cvičení, pečlivá artikulace, tempo řeči, modulace hlasu, možné prohřešky proti srozumitelnému projevu, zpětná vazba, verbální graffiti.4. Práce s pomůckami, příprava místnosti, využití techniky, reakce na námitky a otázky, synchronizace obsahu, hlasu a neverbální komunikace, postoj a ruce při hovoru, efektivní závěr, praktické prezentace.

Získané způsobilosti

Student získá:- znalost hlavních principů úspěšného vystupování na veřejnosti;- dovednost připravit si úspěšnou prezentaci po stránce obsahové i technické, včetně power pointu;- kompetenci k profesionálnímu vystupování.

Literatura

ESPOSITO, J. Jak překonat strach z veřejného vystoupení. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3680-8.MENDLÍKOVÁ, O. Lektorské dovednosti. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3236-7.REYNOLDS, G. Prezentace a zen. Brno : Toner Press, 2009. ISBN 978-80-7413-047-2.ATKINSON, C. Působivé prezentace. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2119-1.BRAUN, R. Umění rétoriky. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-539-4.PLIMMER, D. Budování sebeúcty. Praha : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-1970-9.NAVARRO, J. Jak prokouknout druhé lidi. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3350-0.BRADBURY, J. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-424-9.HEATH, CH. Jak zaujmout hned napoprvé. Praha : Ikar, 2009. ISBN 978-80-249-1316-2.BOOHER, D. Komunikujte s jistotou. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-335-8.HOSPODÁŘOVÁ, O. Kreativní management v praxi. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-1737-1.FIALOVÁ, L. Moderní body image. Praha : Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1350-0.ŠPAČKOVÁ, A. Moderní rétorika. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0633-4.SIMMONSON, A. Přesvědčujeme a ovlivňujeme. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2112-2.HEINRICHS, J. Rétorika pro každého. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2693-6.YEUNG, R. Sebedůvěra. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3127-8.LIPCZINSKY, M. Úspěch a sebepoznání. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2143-9.ADAIR, J. E. Efektivní komunikace. Praha : Alfa Publishing, 2004. ISBN 80-86851-10-9.TRDÁ, J. Lektorské finty. Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3675-4.KOEGEL, T. J. Špičková prezentace. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2008-8.LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha : Hodego, 1989. ISBN 80-86663-02-7.ADAIR, J. Umění kreativního myšlení. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9.BILINSKI, W. Velká kniha rétoriky. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3905-2.HUBER, J. 30 způsobů, jak se zbavit stresu. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2486-7.

Požadavky

a) Připravovat a analyzovat případové studie.b) Vytvořit marketingovou studii pro konkrétní vybranou aktivitu.c) Průběžně sledovat doporučenou odbornou literaturu.Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

PaedDr. Miroslav Mrkvica