Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvorba vzdělávacích programů (KPD / XTVPR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / XTVPR - Tvorba vzdělávacích programů, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vzdělávací projekt a jeho východiska, projekty a projektové řízení, specifika vzdělávacích projektů, součásti vzdělávacího projektu.2. Odpovědnost za tvorbu vzdělávacího projektu, týmová práce na projektu, specifika vzdělávacích projektů pro dospělé.3. Učení založení na zkušenostech, využití Kolbova cyklu učení a čtyř stylů vzdělávání účastníků, zohlednění etap androdidaktického procesu a androdidaktických principů v programu.4. Příprava vzdělávacího projektu, identifikace vzdělávacích potřeb.5. Charakteristika a cíle vzdělávacího projektu a stanovení cílové skupiny programu.6. Stanovení obsahu (kurikula) vzdělávacího projektu.7. Volba vzdělávacích strategií, forem, metod a pomůcek.8. Možnosti využití otevřeného a distančního vzdělávání, vč. eLearningu, studijní opory a jejich tvorba.9. Stanovení časového a místního plánu, materiální, technické a finanční zabezpečení akce.10. Lektorské zajištění, certifikovaní lektoři, etický kodex lektora.11. Způsob vyhodnocení vzdělávacích výsledků, opatření k optimalizaci vzdělávacího programu.12. Organizační zajištění vzdělávací akce, marketingová strategie, promotion.13. Procesy akreditace (právní úprava, akreditační normy, akreditační standardy, formální požadavky žádosti, procedury, lhůty atd.).

Získané způsobilosti

Student získá:- Znalosti terminologie z oblasti projektového řízení a konstruování vzdělávacích programů pro dospělé účastníky. - Dovednosti analýzy vzdělávacích potřeb, stanovení adekvátních cílů podle klíčových charakteristik cílové skupiny a výběru vhodných strategií, forem metod a materiálních prostředků pro realizaci vzdělávacího programu a návrhu organizačního zajištění vzdělávací akce. - Kompetenci vytvořit vzdělávací program a formálně jej ztvárnit do podoby akreditační žádosti.

Literatura

ZLÁMALOVÁ, H. Distanční vzdělávání a e-learning. Praha : Univerzita J. A. Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3.VODÁK, J., KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.MALACH, J. Klíčové kompetence lektora. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-945-3.VETEŠKA, J. a kol. Nové paradigma v kurikulu vzdělávání dospělých. Praha : Educa Service, 2009. ISBN 978-80-87306-04-8.MALACH, J. Tvorba projektu vzdělávání. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-942-9.JUSZCZYK, S. Edukacja na odleglošč. Toruň : Wyd Adam Marszakek, 2003. ISBN 83-7322-599-4.BEDNAREK, J., LUBINA, E. Ksztalcenie na odleglosc. Podstawy dydaktyki. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe, 2008. ISBN 978-83-01-15471-4.BARCZAK, A., FLOREK, J., JAKUBOWSKI, S., SYDORUK, T. Zdalna edukacja. Potrzeby, problemy, szanse i zagrozenuia. Waszawa : Wyd. Akademii Ped. specjalnej, 2006. ISBN 83-89600-32-3.BARTÁK, J. Jak vzdělávat dospělé. Praha : Alfa Nakladatelství, 2008. ISBN 978-80-87197-12-7.MENDLÍKOVÁ, O. Lektorské dovednosti. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3236-7.HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Grada : Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.MUŽÍK, J. Řízení vzdělávacího procesu. Andragogická didaktika. Praha : Wolters Kluver ČR, a.s., 2011. ISBN 978-80-7357-581-6.

Požadavky

Vypracování a prezentování projektu vzdělávacího programu je podmínkou pro vykonání zkoušky z předmětu. Rozsah textové části je dán studentem zvolenou formou akreditační žádosti.Každý student prezentuje výsledky svého projektu na tutoriálu předmětu formou 10-15 minutové prezentace s využitím Power Pointu. Současně odevzdá písemnou verzi v požadované struktuře. Pokud student splní výše uvedené požadavky získá 30 bodů. Za zkoušku může získat 0-70 bodů (min. 36 bodů). Body za splněné požadavky a za zkoušku se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Josef Malach, CSc.