Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická psychologie (KPE / 22SP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / 22SP - Pedagogická psychologie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vnímání a příjem informací lidského organismu v závislosti na stupni zralosti, neurofyziologické a neuropsychické aspekty, specifika a zaměřenost na formu předávaných informací.2. Sociální vlivy a jejich projevy ve vyučovacím procesu, motivace, tvorba a saturace potřeb.3. Třídní kolektiv a jeho vlivy, zákonitosti vývoje, dynamika, stereotypy, rituály, potřeby, vytváření klimatu a intervence učitele.4. Zdroje nežádoucích projevů, formy prevence, komunikace učitele s jedincem, s kolektivem.5. Osobnost učitele, projekce, koncepčnost, operativnost, možnosti a formy satisfakce a sankce v procesu vyučování v závislosti na psychických aspektech žáka, studenta, dopady na kvalitu klimatu třídy, školy a motivaci.6. Mentální hygiena žáků, učitele, práce s rozlady, práce s integrovanými žáky, s kolektivem třídy obsazeném handicapovaným jedincem, jedinci, dopady, vedení.7. Motivace žáků v závislosti na věku, přístup učitele, práce s nemotivovaným žákem.8. Osobnostní krize učitele a jejich projev v procesu výuky, učitelská agrese.9. Projekce osobních témat učitele do procesu výuky, "Drajvy" (Pohaněče).10. Vzory žáka, studenta, jejich vývoj, náhled, srovnávání.11. Komunikační strategie učitele, rizika, výhody konkrétních forem vedení.

Získané způsobilosti

Znalost základních výukových procesů.Znalost zákonitostí příjmu informací žáky a studenty.Dovednost aplikovat nabyté vědomosti v praktickém profesním životě.Kompetence pedagogicko-psychologického působení na žáky a studenty.Trénink v získávání náhledu na své osobnostní rysy podmiňující interakci s žáky a studenty.

Literatura

ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha : Academia, 1992. PROVAZNÍK, K. Hygiena školní práce. Praha : Avicenum, 1991. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. VESTER, F. Myslet, učit se .. a zapomínat?. Plzeň : Fraus, 1997. KUSÁK, P., DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie - A, B. Olomouc : UP, 2001. SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : UK, 2001. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 2003.

Požadavky

Vypracování písemné práce v rozsahu 4 - 5 normostran na zadané téma, aktivní účast na konzultacích.Student musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body______Klasifikace zkouška____Klasifikace zápočet 91 - 100____________1_________________započteno71 - 90_____________2_________________započteno51 - 70_____________3_________________započteno0 - 50______________4________________nezapočteno

Garant

PhDr. Jan Svoboda

Vyučující

PhDr. Jan Svoboda