Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvorba a metodika projektů k pod. zdraví (KPE / 22TMP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / 22TMP - Tvorba a metodika projektů k pod. zdraví, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah předmětu:1. Východiska podpory zdraví ve škole - integrační pojetí zdraví, škola a zdraví, podpora zdraví jako součást školního kurikula.2. Integrující principy činnosti školy podporující zdraví - respekt k potřebám jedince, rozvíjení komunikace a spolupráce.3. Rizika ohrožující pohodu a zdraví ve škole - nepřiměřené zátěže, zdroje zátěže ve škole, příznaky stresu, charakter reakcí na zátěž.4. Tři pilíře a devět zásad podpory zdraví ve škole.5. Pohoda prostředí - věcné prostředí, sociální prostředí, organizační prostředí.6. Zdravé učení - smysluplnost, přiměřenost, možnost výběru, spoluúčast a spolupráce, motivující hodnocení.7. Otevřené partnerství - škola jako model demokratického společenství.8. Tvorba projektu pro podporu zdraví - praktická transformace obecných principů do školní praxe.9. Etapy tvorby projektu - zmapování skutečných potřeb školy, přípravná etapa, tvorba vlastního projektu, realizační etapa, hodnocení.10. Požadavky na vypracování projektu - analýza výchozího stavu, představa cílů a prostředků, konkrétní obsah, zpětná vazba.11. Metodika tvorby projektu - Jak postupovat při analýze, kritéria pro stanovení cílů, výběr prostředků k jejich realizaci.12. Požadavky na konečnou podobu projektu.13. Evaluace projektu podpory zdraví.

Získané způsobilosti

Studenti se postupnými kroky naučí vytvářet vlastní projekt podle probraných zásad a požadavků.

Literatura

Horská, V. Ochrana člověka za mimořdných událostí. Sebeobrana a vzájemná pomoc. Praha : Fortuna, 2002. Strnadlová, A. Tvorba a metodika projektů k podpoře zdraví. Ostrava : OU PdF, 2011. Machová, J., Kubatová, D. et al. Výchova ke zdraví. Praha : Grada, 2009. Marádová, E. Výchova ke zdraví. Školní vzdělávací program. Praha : Fortuna, 2006. Marádová, E. Zdravý životní styl: výchova ke zdraví pro 6. - 9. ročník ZŠ. Praha : Fortuna, 2004. Řehulka, E., et al. Škola a zdraví (Příspěvky k výchově ke zdraví). Brno : MU, 2010. Marádová, E. Vybrané kapitoly o zdraví. Praha : UK PdF, 2010. Krch, F. D. Výchova ke zdraví: poruchy příjmu potravy (Příručka pro učitele). Praha : Výzkumný ústav pedagogický, 2003.

Požadavky

Účast ve výuce. Tvůrčí práce v týmu.Student musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body______Klasifikace zkouška____Klasifikace zápočet 91 - 100____________1_________________započteno71 - 90_____________2_________________započteno51 - 70_____________3_________________započteno0 - 50______________4________________nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Jitka Šimíčková-Čížková, CSc.

Vyučující

PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D.