Předmět Psychologie pro učitele 2 (KPE / 22YU2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / 22YU2 - Psychologie pro učitele 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Proces učení, teorie učení, druhy učení, zákonitosti učení a činitelé ovlivňující učení.2. Sociální vlivy a jejich projevy ve vyučovacím procesu, motivace, tvorba a saturace potřeb.3. Třídní kolektiv a jeho vlivy, zákonitosti vývoje, dynamika, stereotypy, rituály, potřeby, vytváření klimatu a intervence učitele.4. Zdroje nežádoucích projevů, formy prevence, komunikace učitele s jedincem a s kolektivem.5. Osobnost učitele, projekce, koncepčnost, operativnost, možnosti a formy satisfakce a sankce v procesu vyučování v závislosti na psychických aspektech žáka, dopady na kvalitu klimatu třídy, školy a motivaci.6. Mentální hygiena žáků a učitele. Práce s handicapovaným jedincem.7. Motivace žáků v závislosti na věku, práce s nemotivovaným žákem.8. Osobnostní krize učitele a jejich projev v procesu výuky, učitelská agrese.9. Projekce osobních témat učitele do procesu výuky.10. Komunikační strategie učitele, rizika a výhody konkrétních forem vedení.11. Vzory žáka, studenta, jejich vývoj, náhled, srovnávání.
Literatura
Šimíčková-Čížková, J.:. Kompendium sociální a pedagogické psychologie. Ostrava: OU, 2004. KUSÁK, P., DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie - A, B. Olomouc : UP, 1999. Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. Říčan, P. Cesta životem. Praha : Academia, 1992. Provazník, K. Hygiena školní práce. Praha : Avicenum, 1991. Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : Portál, 1997.
Požadavky
Student zpracuje zadané úkoly z distančního textu Kompendium sociální a pedagogické psychologie a vypracuje seminární práci v rozsahu 3 - 5 normostran na určené téma. Po absolvování předmětů Psychologie pro učitele 1 a Psychologie pro učitele 2 následuje ústní souborná zkouška.
Garant
PhDr. Jan Svoboda
Vyučující
PhDr. Jan Svoboda