Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychopatologie ve škole (KPE / 2PATP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / 2PATP - Psychopatologie ve škole, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Příčiny psychických poruch u dětí: vliv výchovy, dědičnosti a prostředí na vznik patologických psychických poruch u dětí.2. Historický vývoj psychoterapie u dětí.3. Psychické poruchy poznávacích funkcí u dětí.4. Dětské poruchy citů a vědomí.5. Dětské neurotické chování: příčiny, projevy, resocializace, terapie, medikace.6. Poruchy dětského chování a dysharmonický vývoj osobnosti: Přehled poruch osobnosti u dětí: příčiny, projevy, resocializace, terapie, medikace.7. Závislosti u dětí: alkohol, drogy, snifing, gambling, fáze závislosti, možnosti pomoci ze strany učitele.8. Dětské psychozy: příčiny, projevy chování, pomoc učitele, součinnost ve spolupráci s odborníky ve zdravotnictví.9. Postižení mozku u dětí: vady vrozené, získané, předčasný úbytek rozumových schopností, léčba, role učitele při reparaci organických potíží.10. Rodina jako patogenní faktor dětského vývoje: ranná dětská deprivace, subdeprivace, důsledky defektní rodiny - zneužívání sexuální, fyzické a psychické násilí, specifika výuky a vzdělávání deprivanta. t11. Rozdíly mezi terapií dětí a dospělých, kombinované poruchy u dětí.12. Hranice možnosti nápravy obtíží a vrácení dítěte do běžného života, zločinost u psychicky narušených dětí.

Získané způsobilosti

Bazalní znalost dětských psychických nemocí a orientace v obecné psychopatologii.Orientuje se v reparaci, resocializaci a možnostech léčby včetně laické pomoci u dětí a dospívajících.Je seznámen se základními směry psychoterapií dětí.Dovede poskytnout laickou pomoc a navrhnout typ prevence a spolupráce s lékaři.

Literatura

Matějček, Z., a kol. Náhradní rodinná péče. Praha: Portál, 1999. Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: UK, 1997. Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 1998. KOUKOLÍK, F., DRTILOVÁ, J. Vzpoura deprivantů. Praha: Makropulos, 1996. KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie. Praha: Grada, 2006. Říčan, P., Krejčířová, D., a kol. Dětská klinická psychologie. 3. vyd. Praha: Grada, 1997. Selikowitz, M.:. Dyslexie a jiné poruchy učení. Praha : Grada, 2001. TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha : Portál, 2001. Cooková, P., O´Dellová, N. Neposedné dítě. Jak pomoci hyperaktivním dětem. Praha : Grada, 2001. Munden, A., Arcelus, J.:. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha : Portál, 2001. Kloubek, M.:. Sexuálně zneužité děti. Praha: BKB, 1995. Blažek, B., Olmrová, J. Světy postižených. Praha : Avicenum, 1988. Dunovský, J., Matějček, Z., Dytrych, Z. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha : Grada, 1995.

Požadavky

Podmínky udělení zkoušky: Minimální účast na cvičení 80% za semestr. Písemný test reprezentující znalost předmětu: 60% úspěšnosti - dobře, 75% úspěšnosti - velmi dobře, 95% úspěšnosti - výborně (nebo ústní zkouška - dle akutní vytíženosti examinátora v semestru s týmž % hodnocením).Student musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body______Klasifikace zkouška____Klasifikace zápočet 91 - 100____________1_________________započteno71 - 90_____________2_________________započteno51 - 70_____________3_________________započteno0 - 50______________4________________nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Bohumil Koukola, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Bohumil Koukola, CSc.PhDr. Petr ŠišákPhDr. Petr Šišák