Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvorba a metodika projektů k podp.zdraví (KPE / 2TMPZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / 2TMPZ - Tvorba a metodika projektů k podp.zdraví, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah předmětu:1. Východiska podpory zdraví ve škole - integrační pojetí zdraví, škola a zdraví, podpora zdraví jako součást školního kurikula.2. Integrující principy činnosti školy podporující zdraví - respekt k potřebám jedince, rozvíjení komunikace a spolupráce.3. Rizika ohrožující pohodu a zdraví ve škole - nepřiměřené zátěže, zdroje zátěže ve škole, příznaky stresu, charakter reakcí na zátěž.4. Tři pilíře a devět zásad podpory zdraví ve škole.5. Pohoda prostředí - věcné prostředí, sociální prostředí, organizační prostředí.6. Zdravé učení - smysluplnost, přiměřenost, možnost výběru, spoluúčast a spolupráce, motivující hodnocení.7. Otevřené partnerství - škola jako model demokratického společenství.8. Tvorba projektu pro podporu zdraví - praktická transformace obecných principů do školní praxe.9. Etapy tvorby projektu - zmapování skutečných potřeb školy, přípravná etapa, tvorba vlastního projektu, realizační etapa, hodnocení.10. Požadavky na vypracování projektu - analýza výchozího stavu, představa cílů a prostředků, konkrétní obsah, zpětná vazba.11. Metodika tvorby projektu - Jak postupovat při analýze, kritéria pro stanovení cílů, výběr prostředků k jejich realizaci.12. Požadavky na konečnou podobu projektu.13. Evaluace projektu podpory zdraví.

Získané způsobilosti

Studenti se postupnými kroky naučí vytvářet vlastní projekt podle probraných zásad a požadavků.

Literatura

HAVLÍNOVÁ, M. Jak změnit školu, která zdraví poškozuje, ve školu, která zdraví podporuje?. Pedagogika XLIII, č.2, příloha, 1993. Havlínová, M., Kopřiva, P. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha : Portál, 1998. HAVLÍNOVÁ, M., PŘIBISLAVSKÁ, P. Výchova ke zdravému způsobu života. In Kolektiv autorů (Kurelová, M. ed). Pedagogika IV. Vybrané kapitoly z teorie a praxe výchovy. Ostrava : PdF OU, 1996. Kopřiva, P. Výchova ke zdraví na základní škole. Bulletin NCPZ Podpora zdraví, 1995. Wear, K., Gray, G. Podpora psychického zdraví. Výuková příručka pro učitele a další pedagogické pracovníky. Praha: SZÚ, 1996. Kubíčková, M. Vůle ke zdravému životu. Praha: Onyx, 1994.

Požadavky

80 % docházka na semináře, aktivita. Tvůrčí práce v týmu.Student musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body Zkouška Zkouška Zápočet (alfabetická stupnice) (číselná stupnice)91-100 A 1 započteno81-90 B 1,5 započteno71-80 C 2 započteno61-70 D 2,5 započteno51-60 E 3 započteno0-50 F 4 nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Bohumil Koukola, CSc.

Vyučující

PhDr. Alice StrnadlováPhDr. Alice Strnadlová