Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie pedagogická (KPE / 55P1S)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / 55P1S - Psychologie pedagogická, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Dítě, domov a škola (působení výchovy a sebevýchovy)2. Hra v rámci vyučování2. Tvořivost a inteligence3. Co je učení, teorie učení, hodnocení, (činitelé působící na žáky)4. Osobnost, osobnostní rysy a učení5. Zájmy, postoje6. Hodnoty a morální vývoj7. Motivace žáka8. Sebepojetí, sebevědomí, zralost a identita "já", vědění a bytí9. Sociální chování a sociální dovednosti10. Poradenství ve škole11. Řízení a zvládání školní třídy12. Osobnost učitele, učitelský stres

Získané způsobilosti

Znalosti zákonitostí a průběhu učení.Biologické a sociokulturní vlivy v procesu učení.Dovednosti v užití výchovných metod a možnosti jejich uplatnění u žáků v mladším školním věku.Kompetence v diagnostice základních poruch učení, osobnosti žáka i učitele.

Literatura

ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 2010. ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7066-534-3.SHAPIRO, L.E. Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0651-4.Karnsová, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha, Portál, 1999. VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. 1. vydání. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0015-3.MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. a kol. Metody a postupy poznávání žáka. Pedagogická diagnostika. 1. vydání. Praha : Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.KREJČOVÁ, L. , MERTIN, V. (eds.). Pedagogická intervence u žáků ZŠ. Praha: Wolters Kluwer, 2010. ISBN 978-80-7357-603-5.MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.Gillernová, I. Sociální dovednosti ve škole. Grada. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-3472-9.VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. KREJČOVÁ, L. Žáci potřebují přemýšlet: co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0596-1.

Požadavky

Podmínkou připuštění ke zkoušce je vypracovaná seminární práce dle zadaných kritérií a odevzdaná ve stanoveném termínu. Práce bude studentovi uznána až po jejím zhodnocení a odsouhlasení vyučujícím.Zkouška bude vykonána písemným zkušebním testem (V průběhu testu není dovoleno opouštět místnost, komunikovat s ostatními a používat mobilní telefon. Na lavici je dovoleno mít pouze testový formulář, psací potřeby, příp. nápoj k občerstvení. V opačném případě můžete být z psaní testu vyloučeni a váš test bude hodnocen známkou 4, resp. jako nesplnil, bez ohledu na správnost či nesprávnost zodpovězených otázek.) Pokud student v testu nezíská dostatečný počet bodů, musí absolvovat ještě zkoušku ústní.Student musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body Zkouška Zkouška Zápočet (alfabetická stupnice) (číselná stupnice)91-100 A 1 započteno81-90 B 1,5 započteno71-80 C 2 započteno61-70 D 2,5 započteno51-60 E 3 započteno0-50 F 4 nezapočteno

Garant

PhDr. Lucia Lacková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Lenka SvobodováPhDr. Lenka Svobodová