Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Zátěžové situace ve škole (KPE / 5ZSVS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / 5ZSVS - Zátěžové situace ve škole, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Anamnéza, význam a důsledky ireverzibilních procesů v osobnosti a rodinném systému.2. Stereotypy, rituály, návyky, zlozvyky jedince a skupin osob.3. Tabu, vzory, limity a jejich vliv a vývoj na jedince.4. Autorita.5. Dialog jako nástroj korekce učitele a učitele.6. Akceschopnost - agrese, hranice, kultivace rozvoje.7. Negativní skupinové jevy (individuální agrese, skupinová agrese, šikana a její zvládání učiteli).8. Vztah k vyučovanému předmětu, směrování profesionální orientace, jejich zjišťování a vedení motivace konkrétního žáka.9. Motivace nemotivovaného žáka k zadaným činnostem.10. Sborovna a vztahy v ní (zákonitosti, dynamika a reagování na zátěžové situace ve sboru).11. Učitel jako osobnost - vývojové, osobní a osobnostní krize a jejich působení na výuku.12. Vývoj partnerství, partnerské krize, manželské krize a jejich důsledky v klimatu třídy.13. Ochranné a obranné mechanismy před přetížením učitele.

Získané způsobilosti

Dokáže analyzovat vzniklé situace.Provádí deskripce stereotypů jejichž důsledkem je závadové chování.Rozvíjí schopnosti žáků (studentů) uchopovat a reflektovat své vlastní chování a jednání.Upevňuje schopnosti žáků (studentů) orientovat se v zátěžových situacích a zvládat její tlak.

Literatura

Sheedy-Kurcinka, M. Problémové dítě v rodině a ve škole. Praha: Portál, 1998. Vališová, A. Asertivita v rodině a ve škole aneb zásady přímého jednání mezi dětmi, rodiči a učiteli. Jinočany: H+H, 1998. Martin, M. a kol. Jak řešit problémy dětí se školou. Praha: Portál, 1997. Scheedy-Kurcinka, M. Problémové dítě v rodině a ve škole. Praha: Portál, 1998. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : Karolinum, 2001. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: UK Karolinum, 1997. Fontana, D. Psycholoogie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997. Lašek, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. Mlčák, Z.:. Vybraná témata psychologie pro učitele. Ostrava: FF OU, 1999. Mlčák, Z. Vybraná témata z psychologie pro učitele. Ostrava: Repronis, 1999. Ondráček, P. Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce: podněty pro padagogickou práci s žáky, kteří se chovají při výuce nápadně rušivě. Univerzita Pardubice, 2001.

Požadavky

- 70% docházka na semináře- seminární práceStudent musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body Zkouška Zkouška Zápočet (alfabetická stupnice) (číselná stupnice)91-100 A 1 započteno81-90 B 1,5 započteno71-80 C 2 započteno61-70 D 2,5 započteno51-60 E 3 započteno0-50 F 4 nezapočteno

Garant

PhDr. Jan Svoboda

Vyučující

PhDr. Jan Svoboda