Předmět Aktuální otázky psychologie učení (KPE / MAOPU)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / MAOPU - Aktuální otázky psychologie učení, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Orientace v pojmech dominujících v dané problematice2. Životní styly a jejich důsledky v problematice školní praxe3.Vedení konstruktivního dialogu s verbálně agresivním žákem4. Aplikace základů tvorby motivace pro školské prostředí současnosti5. Komentování, reflexe v aplikaci na individualitu žáka, studenta6. Koalice, frakce, tým - dynamika tvorby a zákonitosti7. Vyhledávání a prevence šikany, sociálně nežádoucích jevů v kolektivu8. Práce s osobními tématy žáků, studentů a aktuálními tématy kolektivu třídy9. Osobní krize, osobností krize, agresivita učitele a její důsledky10. Sebeovlivňování, seberůst, odstup a angažovanost učitele, mentální hygiena
Získané způsobilosti
- znalost aktuálních problémů práce s žáky při výuce a chování ve školním prostředí- dovednost utváření optimálního klimatu školní třídy- kompetence pro zvládání poruchového a jiného neadaptivního chování žáků ve škole- získá kompetence v jednání s rodiči a usměrňování chování žáků
Literatura
ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha : Portál, 2004. Le Bon, G. Psychologie davu. Praha: KRA, 1997. Atkinsonová, R. L. a kol. Psychologie. Praha: Grada Publishing, 1997. ROGERS, C. R. Ako byť sám sebou. Bratislava: IRIS, 1995. Kastová, V. Krize a tvořivý přístup k ní. Praha: Portál, 1999. Vodáčková, D. a kol. Krizová intervence. Praha: Portál, 2004. Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. Kožnar, J. Skupinová dynamika. Praha: PdF UK, 1992. Rogers, C. R. Způsob bytí. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-233-5.ERIKSON, E., HOMBURGER, F. Životní cyklus rozšířený a dokončený. Praha: Lidové noviny, 1999. ISBN 80-7106-291-X.HEDERER, J. Životní prostředí a výchova. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-88-7.
Požadavky
Písemné zpracování řešení zadaného problému z prostředí života ve škole (seminární práce). Zkouška.Student musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body______Klasifikace zkouška____Klasifikace zápočet 91 - 100____________1_________________započteno71 - 90_____________2_________________započteno51 - 70_____________3_________________započteno0 - 50______________4________________nezapočteno
Garant
PhDr. Alice Strnadlová
Vyučující
PhDr. Ivan Pavlas, PhD.PhDr. Alice Strnadlová