Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologické problémy školní praxe 1 (KPE / MSPP1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / MSPP1 - Psychologické problémy školní praxe 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Kritická období vývoje člověka do 7 let věku - projevy a možné korekce2. Vtisk rodinného vzorce a možnosti jeho korekce v kolektivním zařízení3. Globální trauma, dětské trauma , jeho projevy a možnosti korekce v kolektivním zařízení4. Vedení dětí k prožitku a prožívání jako základu pro zastavení propadu sociální korekce5. Podpora dětské komunikace jako prevence potížím s řečí a vyjadřováním6. Vytváření hypotéz pro deskripci dětského agresivního chování a možnosti korekce

Získané způsobilosti

Získává znalosti v oblasti diagnostiky dětské osobnosti.Osvojuje si znalosti problémového chování, prožívání a duševní výkonnosti (chápání).Reflektuje získané znalosti do výchovného působení na děti.

Literatura

Šimíčková-Čížková, J. a kol. Psychodiagnostické metody v práci učitele primárního vzdělávání. Ostrava: OU, 2004. Šnýdrová, I. Psychodiagnostika. Praha: Grada, 2008. MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-7178-058-8.Mišurcová, V., Severová, M. Děti, hry a umění. Praha: ISV, 1997. KUSÁK, P., DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie. Olomouc: UP, 2002. ISBN 80-244-0294-7.ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Poznávání duševního života člověka. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0329-3.SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-545-8.ČAČKA, O. A KOL. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno : Doplněk, 1999. ISBN 80-7239-034-1.PIAGET, J. Psychologie inteligence. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-309-9.FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-308-0.

Požadavky

Písemně zpracovaná kazuistika konkrétního případu tak, aby potvrzovala dostatečnou úroveň zvládnutí informací předávaných během výuky předmětu. Dále 70 % účast v povinné části.Student musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body______Klasifikace zkouška____Klasifikace zápočet 91 - 100____________1_________________započteno71 - 90_____________2_________________započteno51 - 70_____________3_________________započteno0 - 50______________4________________nezapočteno

Garant

PhDr. Jan Svoboda

Vyučující

PhDr. Jan SvobodaPhDr. Jan Svoboda