Předmět Pedagogická psychologie (KPE / NKPEP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / NKPEP - Pedagogická psychologie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Specifika věku, vývojové úkoly věku a důsledky v reagování, chování.2. Základní sociální potřeby a projevy v chování jednání při jejich nedosytnosti.3. Kořeny závislostí a možnosti jejich korekce v základní a střední škole.4. Tvorba osobního příběhu žáka, studenta, jeho deskripce vyučujícím.5. Aktuální vzory a životní styly mládeže.6. Vedení dialogu s verbálně agresivním žákem, rodičem.7. Motivace nemotivovaného studenta, žáka.8. Možnosti zjišťování vztahu k vyučovanému předmětu a možnosti korekce.9. Možnosti zjišťování negativních jevů a práce s konkretizovanými jedinci.10. Tvorba pravidel mezi učitelem a žáky v konkrétní školní třídě.11. Limity a sankce - vyšetřování a důsledky při individuálním selhávání, při práci s kolektivem třídy.12. Řešení krizových situací.13. Deformace způsobované učitelským povoláním a jejich korekce.
Získané způsobilosti
Dokáže analyzovat vzniklé situace možné při výuce. Provádí deskripce stereotypů, jejichž důsledkem je závadové chování. Rozvíjí schopnosti žáků (studentů) uchopovat a reflektovat své vlastní chování a jednání. Upevňuje schopnosti žáků (studentů) orientovat se v zátěžových situacích a zvládat jejich tlak.
Literatura
Šimíčková-Čížková, J. Kapitoly z pedagogické a sociální psychologie. Ostrava : PdF OU, 2003. Petty, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2004. Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2003. Vester, F. Myslet, učit se.. a zapomínat?. Plzeň : Fraus, 1997. Říčan, P. Cesta životem. Praha : Portál, 2004. Provazník, K. Hygiena školní práce. Praha : Avicenum, 1991. Kusák, P., Dařílek, P. Pedagogická psychologie, Část A a B. Olomouc : PdF UP, 1999. Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : UK, 1997. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997.
Požadavky
- Aktivní účast na tutoriálech- Znalost informací obsažených v povinné literatuře- Vypracování semestrální práce- V rámci výuky diskutovat na témata obsažená v distanční opoře- Vykonání ústní zkouškyStudent musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body______Klasifikace zkouška____Klasifikace zápočet 91 - 100____________1_________________započteno71 - 90_____________2_________________započteno51 - 70_____________3_________________započteno0 - 50______________4________________nezapočteno
Garant
PhDr. Lucia Lacková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Lucia Lacková, Ph.D.PhDr. Ivan Pavlas, PhD.