Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická psychologie (KPE / NPEPS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / NPEPS - Pedagogická psychologie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Specifika věku, vývojové úkoly věku a důsledky v reagování, chování.2. Základní sociální potřeby a projevy v chování jednání při jejich nedosytnosti.3. Kořeny závislostí a možnosti jejich korekce v základní a střední škole.4. Tvorba osobního příběhu žáka, studenta, jeho deskripce vyučujícím.5. Aktuální vzory a životní styly mládeže.6. Vedení dialogu s verbálně agresivním žákem, rodičem.7. Motivace nemotivovaného studenta, žáka.8. Možnosti zjišťování vztahu k vyučovanému předmětu a možnosti korekce.9. Možnosti zjišťování negativních jevů a práce s konkretizovanými jedinci.10. Tvorba pravidel mezi učitelem a žáky v konkrétní školní třídě.11. Limity a sankce - vyšetřování a důsledky při individuálním selhávání, při práci s kolektivem třídy.12. Řešení krizových situací.13. Deformace způsobované učitelským povoláním a jejich korekce.

Získané způsobilosti

Dokáže analyzovat vzniklé situace. Provádí deskripce stereotypů jejichž důsledkem je závadové chování. Rozvíjí schopnosti žáků (studentů) uchopovat a reflektovat své vlastní chování a jednání. Upevňuje schopnosti žáků (studentů) orientovat se v zátěžových situacích a zvládat jejich tlak.

Literatura

PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2004. Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. Vester, F. Myslet, učit se.. a zapomínat?. Plzeň : Fraus, 1997. Říčan, P. Cesta životem. Praha : Portál, 2004. Říčan, P. Cesta životem. Praha : Portál, 2004. PROVAZNÍK, K. Hygiena školní práce. Praha : Avicenum, 1991. Kusák, P., Dařílek, P. Pedagogická psychologie, Část A a B. Olomouc : PdF UP, 1999. Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : Portál, 1997. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997.

Požadavky

- 70% docházka,- semestrální práce,- zkouškaStudent musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body______Klasifikace zkouška____Klasifikace zápočet 91 - 100____________1_________________započteno71 - 90_____________2_________________započteno51 - 70_____________3_________________započteno0 - 50______________4________________nezapočteno

Garant

PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D.