Předmět Sociální psychologie pro učitele SŠ (KPE / PSDS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PSDS - Sociální psychologie pro učitele SŠ, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Specifika věku a z ní vycházející typické chování a jednání.2. První vyučovací hodina "vtisk".3. Koheze kolektivu, vliv jedince a pacifikace extrémní formy sebeprezentace.4. Role v kolektivu, jejich dynamika.5. Specifické rysy chování významných kolektivních rolí a přístup vyučujícího k jedinci danou roli zastávající.6. Třídní kolektiv jako organismus.7. Role učitele a jeho integrace v třídních kolektivech.8. Sebereflexe učitele v pozorování vývoje a rozvoje jedinců, obsazujících zásadní kolektivní role.9. Sociotyp - rodina, vrstevnická skupina, referenční skupina a jejich vliv na konkrétního jedince.10. Hodnocení jedince, žáka, studenta a jeho dopady na kolektiv jako celek.11. Motivace méně motivovaného studenta za pomocí tlaku kolektivu.12. Reflexe žáka v jeho projevech činnosti.13. Vzory, tabu, smysl a koncepce vzdělávání pro budoucnost žáka.
Získané způsobilosti
Získává uchopení problematiky vývoje kolektivu třídy.Osvojuje si zákonitosti dynamiky mezilidských vztahů při orientaci na specifiku věkové kategorie.Dokáže flexibilně reagovat na aktuálně vzniklé situace při schopnosti udržet koncepčnost výukového procesu.Syntetizuje doposud získané informace ze všech oblastí vědy psychologie.Chápe specifika věku a s tím související formy prezentace žáků, studentů.
Literatura
Šimíčková-Čížková, J. Přehled sociální psychologie. olomocu, 2001. Hartl, J., Hartlová, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. Atkinsonová, R.L., Atkinson, R.C. Psychologie. praha, 1995. Kollárik. Sociálna psychológia. bratislava, 1993. Nakonečný, M. Sociální psychologie. praha, 1999. Řezáč, J. Sociální psychologie. brno, 1998. Výrost, J., Slaměník, I. Sociální psychologie. praha, 1997. Nevřala, J. Sociální psychologie pro učitele. ostrava, 1996. Hayesová, N. Základy sociální psychologie. Praha, 1998.
Požadavky
- 70% docházka na semináře- seminární práce na zadané téma- schopnost reflexe získaných poznatků z předchozího setkáníStudent musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body______Klasifikace zkouška____Klasifikace zápočet 91 - 100____________1_________________započteno71 - 90_____________2_________________započteno51 - 70_____________3_________________započteno0 - 50______________4________________nezapočteno
Garant
PhDr. Jan Svoboda
Vyučující
PhDr. Jan SvobodaPhDr. Jan Svoboda