Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aktuální otázky psychologie učení (KPE / RAOPU)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / RAOPU - Aktuální otázky psychologie učení, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Orientace v pojmech dominujících v dané problematice2. Životní styly a jejich důsledky v problematice školní praxe3. Vedení konstruktivního dialogu s verbálně agresivním žákem4. Aplikace základů tvorby motivace pro školské prostředí současnosti5. Komentování, reflexe v aplikaci na individualitu žáka, studenta6. Koalice, frakce, tým - dynamika tvorby a zákonitosti7. Vyhledávání a prevence šikany, sociálně nežádoucích jevů v kolektivu8. Práce s osobními tématy žáků, studentů a aktuálními tématy kolektivu třídy9. Osobní krize, osobnostní krize, agresivita učitele a její důsledky10. Sebeovlivňování, seberůst, odstup a angažovanost učitele, mentální hygiena

Získané způsobilosti

- znalost aktuálních problémů práce s žáky při výuce a chování ve školním prostředí- dovednost utváření optimálního klimatu školní třídy- kompetence pro zvládání poruchového a jiného neadaptivního chování žáků ve škole- získá kompetence v jednání s rodiči a usměrňování chování žáků

Literatura

ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: Portál, 2004. Le BON, G. Psychologie davu. Praha: KRA, 1997. ROGERS, C. R. Ako byť sám sebou. Bratislava: IRIS, 1995. KASTOVÁ, V. Krize a tvořivý přítup k ní. Praha: Portál, 2000. VODÁČKOVÁ, D. a kol. Krizová intervence. Praha: Portál, 2002. ATKINSONOVÁ, R. L. a kol. Psychologie. Praha: Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-35-X.ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997. KOŽNAR, J. Skupinová dynamika. Praha: PdF UK, 1992. ROGERS, C. R. Způsob bytí. Praha : Portál, 1998. ERIKSON, E., HOMBURGER, F. Životní cyklus rozšířený a dokončený. Praha: Lidové noviny, 1999. ISBN 80-7106-291-X.HEDERER, J. Životní prostředí a výchova. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-88-7.

Požadavky

Písemné zpracování řešení zadaného problému z prostředí života ve škole (seminární práce).Zkouška.Student musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body______Klasifikace zkouška____Klasifikace zápočet 91 - 100____________1_________________započteno71 - 90_____________2_________________započteno51 - 70_____________3_________________započteno0 - 50______________4________________nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Jitka Šimíčková-Čížková, CSc.

Vyučující

PhDr. Ivan Pavlas, PhD.PhDr. Alice StrnadlováPhDr. Alice Strnadlová