Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SZZ - Aplikovaná psychologie (KPE / SP2Z4)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / SP2Z4 - SZZ - Aplikovaná psychologie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Individuální psychoterapie (dynamika vývoje, jednotlivé psychoterapeutické směry, diskrétnost, intimita a etika v psychoterapii, přenos, protipřenos). Pracoviště poskytující psychoterapii.2. Metody individuální psychoterapie (racionální psychoterapie, hypnoterapie, neurolingvistické programování, empatická a abreaktivní psychoterapie, relaxační metody, nácviková psychoterapie, psychoanalytická terapie, integrovaná psychoterapie).3. Skupinová psychoterapie a poradenské skupiny (dynamika vývoje skupiny, osoba vedoucího psychoterapie - typy rolí vedoucího terapeuta, skupiny bez terapeuta zákonitosti vývoje a zániku psychoterapeutických vztahů). Hranice psychoterapie. Kontrolní mechanismy v psychoterapii. Problematika svépomocných terapeutických skupin (AA - anonymní alkoholici, AG - anonymní gambleři, CSA - sexual compulsives anonymous apod.).4. Metody skupinové psychoterapie (pohybové techniky, fantazijní techniky, podněcování diskuse, hraní rolí - psychodramatické techniky, monolog, "Dvojník a alter ego", výměna rolí, "Zrcadlo", pantomima, muzikoterapie, projektivní arteterapie).5. Krize (vznik a jejich význam, průběh krize, prahové krize, krizová vývojová období, trauma, posttraumatické reakce, neurofyziologický dopad krizí, krizové stavy u dětí - reakce, krizové stavy u dospělých) Dopad traumatických situací (počet sekundárně zasažených osob, emoce, racionalita, zpracování traumatu).6. Krizové události (typologie krizí - situační, tranzitorní, traumatická, se zdrojem v psychopatologických procesech; krize osobní, krize zasahující větší skupinu osob, krize dlouhodobá, krize akutní). Časový průběh krizové události a její zvládání (časové vymezení obvyklého zvládání: ztráty, traumatu). Kulturní a etnické rozdíly při prožívání krizových událostí.7. Řešení akutních krizových stavů (rozpoznání příznaků akutní krize), způsoby intervence, intervence v rámci pedagogických kompetencí, práce s tělem (rozdíly při práci s dětmi a dospělými, hranice, bezpečí, postup při šoku, práce s emocemi, zásady postupu práce při krizové události, časté chyby při zvládání krizové události). Cíle odborné a laické krizové intervence.8. Krizové řízení, krizový štáb, distribuce pomoci, výchova a příprava obyvatel na krizové situace. Typové plány pro efektivní řízení mimořádných událostí (zaměření na: spolupráce při krizových událostech s institucemi RZS, HZS, Policie ČR, případně komplexně s IZS; vězeňská služba, armáda). Limity psychologické pomoci při záchranných a likvidačních aktivitách.9. Úloha psychologických činitelů u dětských problémů a poruch, pojetí psychoterapie a obecné otázky psychoterapie s dětmi, metody individuální psychoterapie pro dětský věk, rodinná psychoterapie (indikace, průběh, metody). Skupinová terapie u dětí a adolescentů. Léčebné společenství.10. Psychoterapie u zanedbaných a deprivovaných dětí, týraných a zneužívaných dětí, dětí s primárně somatickým chronickým onemocněním, u dětí mentálně retardovaných a psychotických, u dětí s psychosomatickými poruchami a u dětí se závislostmi.

Garant

doc. PhDr. Bohumil Koukola, CSc.