Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie sociální a pedagogická (KPE / SPSPE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / SPSPE - Psychologie sociální a pedagogická, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Dítě, domov a škola (působení výchovy a sebevýchovy).2. Hra v rámci vyučování.3. Co je učení, teorie učení, hodnocení, (činitelé pusobící na žáky).4. Osobnost, osobnostní rysy a učení.5. Sociální chování a sociální dovednosti.6. Poradenství ve škole.7. Řízení a zvádání školní třídy, poradenství ve škole.8. Osobnost učitele, učitelský stres.9. Sociální kognice.10. Atribuční procesy.11. Postoje.12. Verbální, neverbální a paralingvistická komunikace.13. Malá sociální skupina.

Získané způsobilosti

Získává schopnost porozumět zákonitostem fungování společnosti.Rozvíjí dovednost hledat adekvátní řešení sociálních situací.Zná specifické přístupy v práci se žákem, klientem.

Literatura

ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-725-1.ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7066-534-3.SHAPIRO, L.E. Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0651-4.Lanng, G., Berbichová, Ch. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha : Portál, 1998. VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0181-8.MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. a kol. Metody a postupy poznávání žáka. Pedagogická diagnostika. 1. vydání. Praha : Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0.VESTER, F. Myslet, učit se .. a zapomínat?. Plzeň : Fraus, 1997. KREJČOVÁ, L. , MERTIN, V. (eds.). Pedagogická intervence u žáků ZŠ. Praha: Wolters Kluwer, 2010. ISBN 978-80-7357-603-5.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0217-2.SOBOTKOVÁ, V. a kol. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4042-3.GILLERNOVÁ, I., KREJČOVÁ, L. a kol. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3471-9.ŘEZÁČ, J. Sociální psychologie. Brno : Paido, 1998. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha : Portál, 2011.

Požadavky

Docházka: maximálně dvě neúčasti na semináři během semestru.Podmínkou připuštění ke zkoušce je vypracovaná seminární práce dle zadaných kritérií a odevzdaná ve stanoveném termínu. Práce bude studentovi uznána až po jejím zhodnocení a odsouhlasení vyučujícím.Zkouška bude vykonána písemným zkušebním testem (V průběhu testu není dovoleno opouštět místnost, komunikovat s ostatními a používat mobilní telefon. Na lavici je dovoleno mít pouze testový formulář, psací potřeby, příp. nápoj k občerstvení. V opačném případě můžete být z psaní testu vyloučeni a váš test bude hodnocen známkou 4, resp. jako nesplnil, bez ohledu na správnost či nesprávnost zodpovězených otázek.) Pokud student v testu nezíská dostatečný počet bodů, musí absolvovat ještě zkoušku ústní.Student musí splnit požadavky tak, aby mu mohly být přiděleny body a z nich vyplývající klasifikace dle níže uvedeného klíče. Body Zkouška Zkouška Zápočet (alfabetická stupnice) (číselná stupnice)91-100 A 1 započteno81-90 B 1,5 započteno71-80 C 2 započteno61-70 D 2,5 započteno51-60 E 3 započteno0-50 F 4 nezapočteno

Garant

PhDr. Lucia Lacková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Lenka Svobodová