Předmět Pedagogická psychologie (KPE / XP1S)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / XP1S - Pedagogická psychologie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Předmět a význam pedagogické psychologie - vymezení pojmu, vztah k jiným psychologických odvětvím, možnosti aplikace psychologických poznatků ve výchově a vzdělávání.2. Psychologie výchovy - výchova a její aktuální otázky, současné pojetí, výchova v činnostech - hra, učení, práce, výchvovné prostředky, způsoby a styly výchovy a jejich účinnosti.3. Vybrané otázky školní psychologie - učení ve školním kontextu, typy učení, žák v procesu učení, jeho motivace, tvořivost, vlastnosti osobnosti.4. Interakce učitel - žák - vzájemné očekávání, hodnocení, zkoušení, poznávání žáků učitelem, obtíže, chyby, možnosti ovlivnění chování žáka, žák a poruchy adaptace na školní prostředí.5. Školní třída jako sociální skupina - specifika školní třídy, klima školní třídy a jeho ovlivňování.6. Zvládání školní zátěže - psychosociální stres a faktory, které jej ovlivňují z pohledu žáka, psychosociální stres z pohledu učitele, strategie a styly zvládání zátěže.
Literatura
Pasch a kol.:. Od zvdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. Hunterová, M.:. Účinné vyučovování v kostce. Praha: Portál, 1999. Slavík, J.:. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. Vágnerová:. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum, 2001. Dařílek, P., Kusák, P.:. Pedagogická psychologie. Olomouc: UP, 2000. Helus, Z.:. Pedagogická psychologie. Praha: UK PdF, 1993. Čáp, J., Mareš, J.:. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Portál, 1997. Kolář, M.:. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál, 1997. Cangelosi, J. S.:. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994.
Požadavky
Orientace v problematice výchovy a vzdělávání.
Garant
PhDr. Alice Strnadlová