Předmět Vývojová psychologie pro učit. 1. st. ZŠ (KPE / XPV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / XPV - Vývojová psychologie pro učit. 1. st. ZŠ, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Předmět a význam vývojové psychologie - vztah vývojové psychologie k jiným vědám, mechanismy ontogeneze, obecné zákonitosti vývoje.2. Vývoj osobnosti v činnostech - formy interakce organismu s prostředím, hra, učení a jejich vliv na vývoj a formování osobnosti.3. Nejznámější vývojové koncepce - S. Freud, E.Erikson, J.Piaget.4. Charakteristika jednotlivých období - prenatální období, kojenecký věk, věk batolete, předškolní věk, mladší školní věk, puberta, adolescence.5. Dopsělost a stáří - fáze stabilizace profesionální, partnerské, sociálně-kulturní, krize středního věku, fáze involuce, základní poznatky z gerontologie.6. Využití vývojové psychologie v pedagogické praxi - metody pedagogicko-psychologické diagnostiky.
Literatura
Matějček, Z., Langmeier, J. Počátky našeho duševního života. Praha: Panorama, 1986. MACEK, P. Adolescence. Praha : Portál, 2003. Říčan, P. Cesta životem. Praha: Panorama, 1990. Haškovcová, H.". Fenomén stáří. Praha: Panorama, 1989. PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky. Praha: SPN, 1971. Hartl, P. Pedagogická psychologie dospělých. Praha: SPN, 1988. PIAGET, J. INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte. Praha : Portál, 2007. Paulík, K. Vývojová psychologie. Ostrava: OU, 2002. Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.Pavlas, I., Vašutová, M. Vývojová psychologie I. Ostrava: PdF OU, 1999. Langmeier, J. Vývojová psychologie pro pediatry. Praha: Avicenum, 1991.
Požadavky
Zvládnout sociálně psychologickou terminologii, využít ji ve vlastní pedagogické praxi.