Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Přípravný seminář k profesní praxi I. (KPP / PSPP1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PSPP1 - Přípravný seminář k profesní praxi I., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přehled probírané látky:blok Obecná část:- výuka a praxe v 1. ročníku ZŠ- souvislá hospitačně asistentská praxe- souvislá projektová praxe- souvislá profesní praxe- příklady dobré praxe - náměty učitelů 1. stupněblok Edukace nadaných:- současná legislativa podporující vzdělávání nadaných žáků- charakteristika nadaných jedinců- metody a postupy identifikačního procesu v oblasti mimořádného nadání- edukace rozvoj osobnosti mimořádně nadaného jedince- možnosti dalšího rozvoje nadání u dětí a žáků aj.blok aprobační část:- vybrané okruhy z učiva českého jazyka pro 1. stupeň základní školy- výuka čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ- pedagogická praxe v matematice na 1. stupni základní školy- praxe v přírodovědě - využití pokusů a experimentů ve výuce- podněty k pedagogické praxi učitelů 1. stupně základního vzdělávání ve výtvarné výchově- tělesná výchova v pedagogické praxi- dramatická výchova - podněty k praxiU každé kapitoly ve studijních oporách jsou na jejím počátku uvedena klíčová slova, v průběhu a závěru kapitoly pak otázky, na které student odpovídá průběžně a komunikuje s tutorem.

Získané způsobilosti

Je schopen prakticky aplikovat pravidla pro tvorbu přípravy na vyučování. Orientuje se v možnostech, jak inovovat výuku. Umí cíleně využívat instrukcí, jak hodnotit výkon žáka. Aplikuje náměty, které motivační prvky použít a jak. Má dovednost zvládnout problematické pasáže učiva. Umí v reálu využívat prostředky pedagogické diagnostiky aj. Má dobrou orientaci v základních legislativních zdrojích. Aplikuje legislativní znalosti do výkonu učitelské profese. Zvládá běžné povinnosti učitele. Je schopen vysvětlit a aplikovat znalosti o práci třídního učitele. Pojmenuje základní postupy užívané při edukaci mimořádně nadaných jedinců. Vysvětlí přehled základních projevů mimořádného nadání z vývojového hlediska. Aplikuje základní metody, které mohou učitelé užívat při identifikaci nadaných. Má velmi dobrou orientaci v oblasti her užívaných na rozvoj nadaných jedinců.

Literatura

Elektronické studijní opory k jednotlivým tématickým blokům (obecná část, edukace nadaných, aprobační část) + literatura uvedená v těchto oporách. SPILKOVÁ, V. a kol. Čemu se učit ve škole. Praha, PdF UK, 1996. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Teoretické a praktické problémy. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3. BADEGRUBER, B. Otevřené učení v 28 krocích. Praha: Portál, 1994. LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X.FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. FOŘTÍKOVÁ, J. (ed). Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí, Praha: TRITON,2008. ISBN 978-80-7387-173-4.

Požadavky

Semestrální úkoly:1. Student průběžně zpracovává úkoly zadané v rámci distanční výuky (studijní opory pro jednotlivé tématické bloky) a komunikuje elektronicky s tutorem.Termín odevzdání úkolů: (ELEKTRONICKY na mailovou adresu tutora) průběžně během semestru, nejpozději do dne nástupu na praxi (pozn. realizuje-li praxi ve stejném semestru) nebo do konce druhého týdne zkouškového období (pozn. realizuje-li praxi v následném semestru).2. Student po vyplní evaluační dotazníky k prezenční části (č.1), k distančním studijním oporám (č.2) a k praxi (č.3).Termín odevzdání dotazníků:" (ELEKTRONICKY na mail esfradka@osu.cz) č.1 do týdne po absolvování celého prezenčního bloku, č. 2 a č. 3 do týdne po realizaci praxe.3. Úspěšné složení souborné praktické zkoušky v rámci následné praxe.

Garant

Mgr. Alena Seberová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Hana Cisovská, Ph.D.Mgr. Hana DurčákováMgr. Taťána Göbelová, Ph.D.Mgr. Jana Hyplová, Ph.D.Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.PaedDr. Hana Klimtová, Ph.D.PhDr. Bohuslav Pisklák, CSc.Mgr. Alena Seberová, Ph.D.PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.Mgr. Ondřej Šimik, PhD.Mgr. Marie Švrčková, Ph.D.