Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Přípravný seminář k profesní praxi II. (KPP / PSPP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / PSPP2 - Přípravný seminář k profesní praxi II., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přehled probírané látky:blok Obecná část:- základní informace o systému řízení školy- BOZP ve výkonu učitelské profese- práce se školskou dokumentací- time management v učitelské profesi- zvládání krizových komunikačních situací s různými komunikačními partnery- úspěšné zvládání zátěžových situací- diagnostika problémových situací- jak si poradit s evaluací aj.blok Edukace nadaných:- současná legislativa podporující vzdělávání nadaných žáků- charakteristika nadaných jedinců- metody a postupy identifikačního procesu v oblasti mimořádného nadání- edukace rozvoj osobnosti mimořádně nadaného jedince- možnosti dalšího rozvoje nadání u dětí a žáků aj.bloky aprobačních částí:- prezentace problémových témat dle aprobací- ŠVP v praxi- příprava učitele na vyučování- diagnostika v práci učitele- pedagogická evaluace- příklady dobré praxeU každé kapitoly ve studijních oporách jsou na jejím počátku uvedena klíčová slova, v průběhu a závěru kapitoly pak otázky, na které student odpovídá průběžně a komunikuje s tutorem.

Získané způsobilosti

Je schopen prakticky aplikovat pravidla pro tvorbu přípravy na vyučování. Orientuje se v možnostech, jak inovovat výuku. Umí cíleně využívat instrukcí, jak hodnotit výkon žáka. Aplikuje náměty, které motivační prvky použít a jak. Má dovednost zvládnout problematické pasáže učiva. Umí v reálu hodnotit písemné práce, didaktické texty aj. Má dobrou orientaci v základních legislativních zdrojích. Aplikuje legislativní znalosti do výkonu učitelské profese. Zvládá běžné povinnosti učitele. Je schopen vysvětlit a aplikovat znalosti o práci třídního učitele. Pojmenuje základní postupy užívané při edukaci mimořádně nadaných jedinců. Vysvětlí přehled základních projevů mimořádného nadání z vývojového hlediska. Aplikuje základní metody, které mohou učitelé užívat při identifikaci nadaných. Má velmi dobrou orientaci v oblasti her užívaných na rozvoj nadaných jedinců.

Literatura

Elektronické studijní opory k jednotlivým tématickým blokům (obecná část, edukace nadaných. aprobační část 1, aprobační část 2) + literatura uvedená v těchto studijních oporách. ŠVEC, V. et al. Cesty k učitelské profesi: Utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. Paido: Brno, 2002. KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Portál: Praha, 1991. HAVEL, J., ŠIMONÍK, O. Kooperující učitel. Brno: MSD,2006. FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3. KOLEKTIV. Náměty k vedení sebereflektivního deníku. Pracovní listy. PdF MU: Brno, 1996. ŠIMONÍK, O. Pedagogické praxe. Brno: MSD, 2005. ŠIMONÍK, O. Příprava budoucích učitelů. Brno: MSD, 2005. GREGR, D., JEŽKOVÁ, V.:. Školní vzdělávání. Praha : Portál, 2007. FOŘTÍKOVÁ, J. Talent a nadání. Jejich rozvoj ve volném čase. Praha: NIDV,2009. FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. FOŘTÍKOVÁ, J. (ed). Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí, Praha: TRITON,2008. ISBN 978-80-7387-173-4. JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. Praha: IPPP,2006. ISBN 80-86856-19-4.

Požadavky

Semestrální úkoly:1. Student průběžně zpracovává úkoly zadané v rámci distanční výuky (studijní opory pro jednotlivé tématické bloky) a komunikuje elektronicky s tutorem.Termín odevzdání úkolů: (ELEKTRONICKY na mailovou adresu tutora) průběžně během semestru, nejpozději do dne nástupu na praxi (pozn. realizuje-li praxi ve stejném semestru) nebo do konce druhého týdne zkouškového období (pozn. realizuje-li praxi v následném semestru).2. Student po vyplní evaluační dotazníky k prezenční části (č.1), k distančním studijním oporám (č.2) a k praxi (č.3).Termín odevzdání dotazníků:" (ELEKTRONICKY na mail esfradka@osu.cz) č.1 do týdne po absolvování celého prezenčního bloku, č. 2 a č. 3 do týdne po realizaci praxe.3. Úspěšné složení souborné praktické zkoušky v rámci následné profesní praxe.

Garant

PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.doc. PhDr. Blažena Gracová, CSc.PaedDr. Hana Klimtová, Ph.D.RNDr. Martin KovářPaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.PaedDr. Svatava Kubicová, CSc.doc. RNDr. Pavel Květoň, CSc.PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.Mgr. Dáša Lasotová, Ph.D.prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc.PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.Mgr. Vladimíra Sehnalová, Ph.D.doc. RNDr. Marie Solárová, Ph.D.doc. PhDr. Pavla Zajícová, Ph.D.