Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá projektová praxe (KPV / 55ZS3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / 55ZS3 - Souvislá projektová praxe, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

První týden student pozoruje strategie výuky ve školní třídě a konzultuje s vedoucím učitelem projektové praxe změny podmínek pro realizaci výukového projektu / ITV. Student zvažuje vhodnost podmínek, zda byla dodržena dohoda uzavřená před nástupem na projektovou praxi, v případě nutnosti provádí změny v původních záměrech a cílech, popř. nově plánuje a mění systém učebních úloh a učebních činností žáků s ohledem na dosažené výsledky jejich učení.Ve druhém týdnu souvislé praxe student výukový projekt / ITV realizuje a ve třetím týdnu vyhodnocuje výsledky, zpracovává podklady pro závěrečnou reflexi, popřípadě dokončuje zbývající úkoly (váží se na řešení pedagogického a psychologického problému (viz předměty Pedagogické problémy školní praxe 1., 2. a Psychologické problémy školní praxe 1., 2 na Portále PdF OU: www.osu.cz).

Získané způsobilosti

- stanovit kritéria pro výběr školy, školní třídy a vedoucího učitele praxe- porozumět metodickým pokynům, komunikovat požadavky s garantem (konzultantem KPA/5ROJ1) a vedoucím učitelem praxe- dovednost realizovat pozorování při hospitacích, vyhodnocovat podmínky k realizaci výukového projektu/ITV (strukturu školní třídy, vývojové a individuální zvláštnosti dětí, podmínky k jejich učení, požadavky školy k organizaci vyučování, materiální vybavení apod.)-dovednost realizovat upravený plán výukového projektu/ITV, průběžně reflektovat a s vedoucím učitelem konzultovat případné obtíže, potřebné změny, navrhovat inovace-písemně vypracovat (sebe)reflexi k tvorbě a realizaci výukového projektu/ITV (viz KPA/5ROJ2)

Literatura

VAŇKOVÁ,H.-VANĚK,V. Materiály pro učitele primárního vzdělávání. PdF OU OSTRAVA, 2004. VALENTA, J. Pohledy - projektové vyučování. Praha, 1998. KAŠOVÁ, J., TOMKOVÁ, A., VOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha : Portál, 2009. SEBEROVÁ, A., GÖBELOVÁ, T., DURČÁKOVÁ, H. Reflektivní pedagogická praxe pro studenty učitelství a začínající učitele. Ostrava: PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-906-3. KAŠOVÁ, J.:. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. IUVENTA, Kroměříž, 1995.

Požadavky

? Písemným podkladem k zápočtu z praxe je písemná reflexe realizace výukového projektu /ITV (viz sylabus předmětu PROJ2, event. dohodnuté zadání s konzultantem PdF OU), které student průběžně zpracovává (příp. také konzultuje s vedoucím učitelem praxe a konzultantem PdF OU). ? Studenti odevzdávají písemnou reflexi konzultantovi oborového projektu v termínu, který vzájemně dohodnou, nejpozději však 19.12. daného akademického roku? Student je povinen ocházet do školy po dobu tří týdnů denně, kdy probíhá školní a mimoškolní vyučování (vždy 15 minut před začátkem vyučování). ? Pokud nedojde k dohodě mezi studentem a vedením školy studenti praktikují v jedné školní třídě a plánují si všechny výše uvedené profesní činnosti a plnění zadaných úkolů společně s vedoucím učitelem praxe, případně tyto konzultují s konzultantem na Katedře pedagogiky primárního a alternativního vzdělávání PdF OU (dále jen KPA).? Doporučujeme, aby se studenti postupně seznamovali s prostředím školy a školní třídy a se všemi povinnostmi a profesními činnostmi učitelů a nejprve ve výuce hospitovali (minimálně 5 hodin) a následně plánovali a průběžně realizovali pod supervizí vedoucího učitele praxe doporučených 15 vyučovacích hodin výukového projektu / ITV. ? před praxí se seznámit s požadavky souvislé projektové praxe (viz podklady pro praxi - webové stránky CPP a KPA) a zněním zákona 101/2000Sb. O ochraně osobních údajů,? v týdnu před praxí potvrdit škole, že první den řádného termínu na praxi nastoupí,? v první den praxe nastoupit v 7.30 hod. a ohlásit se u ředitele školy a vedoucího učitele praxe,? nechat se proškolit pověřenou osobou na základní škole o BOZP,? předat vedení školy a vedoucímu učiteli praxe podklady pro souvislou profesní praxi, příp. ověřit, zda podklady došly poštou, ? do tří dnů po nástupu na praxi zaslat elektronicky odbornému garantovi na KPA a CPP PdF OU svůj rozvrh (viz Formulář pro rozvrh souvislé projektové a souvislé profesní praxe),? dbát BOZP, vnitřního řádu školy a pokynů cvičných učitelů i pověřených pracovníků OU.Bodové ohodnocení:Zvolit si základní školu pro realizaci praxe, domluvit se na podmínkách s vedením školy (0-10b.)Realizovat projektovou praxi, výuka a realizace vlastního projektu nebo ITV min. rozsahu 15 hod. (0-50b.)Vyhodnotit úspěšnost realizace praxe (0-20b.)Doplnit písemnou zprávu o realizaci projektu nebo modelu ITV (0-20b.)Bodová tabulka pro hodnocení91-100 A - 1 (1) - započteno81-90 B - 2+ (2)- započteno71-80 C - 2- (2) - započteno61-70 D - 3+ (3) - započteno51 - 60 E - 3- (3) -započteno0-50 F, FX - 4 (4) - nezapočtenoVysvětlení:A-FX = Hodnocení (šestistupňová klasifikační stupnice)1, 2+,2-,3+,3-, 4 = Zkouška (šestistupňová klasifikační stupnice)1,2,3,4 = Zkouška OU (čtyřstupňová klasifikační stupnice)Zápočet - započteno X nezapočteno

Garant

Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D.