Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika pracovní a tech. výchovy (KPV / 5IPTV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / 5IPTV - Didaktika pracovní a tech. výchovy, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předmět "Praktické činnosti" jako prostor pro technologické vzdělávání a výchovu.2. Děti, technika, životní prostředí - úvod do komplexní problematiky3. Tradice, současnost a perspektivy pracovní a technické výchovy u nás i ve světě.4 "Zkusme to jinak!" Nový přístup k didaktickému plánování a k realizaci procesu učení v činnostně orientovaném předmětu.5.. Hra a práce v procesu učení.6. Od myšlenky k realizaci. Fáze tvořivého procesu v konstrukční a pracovní činnosti dítěte.7. Učitel a žáci v tvořivém dialogu. .8.. Člověk, materiály a nástroje9. Design jako integrace umění a techniky. Pracovní náměty pro tvořivou činnost žáků.. 10. Učíme se od přírody. Inspirace - příklady z bioniky11. Příklady modelových situací v návaznosti na život dětí v technicky orientovaném světě.12. Optimální podmínky a organizace praktických aktivit dětí ve škole i ve volném čase.13. Závěrečná konzultace

Získané způsobilosti

˘ je způsobilý uvádět žáky do světa práce a techniky a přiblížit vztahy a souvislosti mezi člověkem, technikou, životním prostředím v technologicky vyspělé společnosti˘ je schopen přiblížit techniku v praktické i teoretické rovině a prezentovat ji žákům tak, aby byli připraveni na život v technologicky vyspělém světě ˘ zná a respektuje vývojové zvláštnosti mladších žáků, umí plánovitě navázat na jejich zájmy, potřeby a reflektovat je v procesu učení ˘ dovede stimulovat a rozvíjet smysly žáků a jejich motorický rozvoj, dovede vytvářet příznivé podmínky pro činnostní učení ˘ zná didaktické přístupy k rozvoji tvořivého potenciálu žáků v oblasti konstrukčně technického myšlení v procesech plánování, navrhování, rozhodování, hodnocení˘ dovede zprostředkovat žákům komplex pracovních dovedností potřebných v běžném životě vždy v integraci s poznatky a myšlenkovými procesy ˘ má přehled o historických etapách vývoje techniky v návaznosti na tvořivou činnost vynálezců˘ je schopen efektivně integrovat technické, ekonomické, environmentální a estetické prvky při plánování obsahu učiva˘ je způsobilý orientovat žáky na cestě k budoucímu povolání, vytvářet první představy o náplni, průběhu a nárocích potřebných k výkonu různých profesí˘ schopnost podporovat sociální kompetence v průběhu činnostního učení, posilovat vlastnosti, postoje které vyžaduje kvalitní práce˘ dokáže hodnotit výsledky dětské činnosti

Literatura

KOVALÍKOVÁ, S. Integrovaná tématická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-1-7.KOŽUCHOVÁ,M. Pracovná výchova a technické vzdelávanie na ZŚ. UK Bratislava, 1993. ČAP,J. Rozvíjení osobnosti a způsob výuky. Praha Karolinum, 1996. ISBN 80-85866-15-3.FISCHER, R. Učíme děti myslet. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7176-120-7.

Požadavky

Aktivní účast ve výuce, prezentace řešení vybraného didaktického úkolu v rámci mikrovýstupu, didaktická příprava, plánování a grafické zpracování "Integrovaného modelu výuky" v rámci předmětu Praktické činnosti. Prezentace modelu u zkoušky. Odborné znalosti a dovednosti osvojené v rámci přípravného bloku předmětů Technologická praktika 1,2,3. Obecné znalosti z pedagogiky, psychologie, obecné didaktiky, prvouky, vlastivědy, přírodovědy, matematiky, výtvarné výchovy.Hodnocení:100-91 bodů výborně90-71 bodů velmi dobře70-51 dobře50-0 bodů nevyhověl

Garant

PaedDr. Hana Vaňková, CSc.

Vyučující

Mgr. Veronika ŠvrčinováPaedDr. Hana Vaňková, CSc.