Předmět Technologická praktika 2 (KPV / 5RAC2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / 5RAC2 - Technologická praktika 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.-2. Úvod do komplexní problematiky - poučení o bezpečnosti práce, seznámení s odbornou učebnou.3.-4. Konstrukční činnost a její přínos pro rozvoj dítěte v předškolním věku. Druhy vhodných stavebnic a stavebnicových prvků z různých materiálů. Pracovní náměty - realizace statických i kinetických konstrukčních modelů podle návodu i vlastních představ studentů.5.-6. Dřevo - technologie zpracování dřeva, druhy a charakteristické vlastnosti dřeva, využití v praktickém životě. Ruční obrábění dřeva, nástroje a pomůcky. Pracovní náměty.7.-8. Kovy - technologie zpracování kovů, druhy a charakteristické vlastnosti kovů a slitin, využití v praxi. Technologie ručního obrábění kovu, nástroje a pomůcky. Pracovní náměty.9.-10. Kombinované materiály - příklady užití a zpracování různých druhů materiálů ve vzájemných kombinacích, např. papírenských, textilních, modelovacích, včetně běžných druhů plastů. Pracovní náměty.11.-12. Přírodní materiály a jejich užití v lidových řemeslných tradicích. Pracovní náměty.
Získané způsobilosti
˘ prakticky ovládá základní pracovní dovedností a návyky s ručními nástroji, pomůckami a materiály˘ zná a používá komplex teoretických poznatků z oblasti světa práce a techniky v návaznosti na realizované praktické činnosti˘ používá odborné pojmy z oblasti práce a techniky a dokáže je vysvětlit˘ je schopen rozvíjet vlastní tvůrčí potenciál v oblasti konstrukčně technického myšlení a flexibilně řešit technické problémy ˘ dovede navrhovat, plánovat a realizovat jednoduché funkční užitkové předměty ve vztahu k potřebám, zájmům a celostnímu rozvoji mladších žáků˘ dovede pozorovat a zkoumat běžné materiály a charakterizovat jejich vlastnosti, ˘ dovede správně pojmenovat a používat ruční nástroje ˘ je schopen graficky komunikovat, číst technické nákresy a používat k vyjádření svých představ různá média˘ je způsobilý aktivně spolupracovat v týmu a zajistit bezpečnost práce a úklid pracovního místa˘ dovede přehledně dokumentovat průběh jednotlivých lekcí ˘ samostatně navrhuje a realizuje vzorník dřevěných, kovových a plastových materiálů, jako didaktickou učební pomůcku
Literatura
VAŃKOVÁ,H.,VANĚK,V. Technické materiály pro uč. 1.st. Pdf Ostrava, 1991. ISBN 80-7042-042-1.REID,S. Vynálezy a objevy. Ostrava, Blesk, 1994. ISBN 80--85606-52-.MACAULAY, D. Mamutí kniha techniky. Praha : Slovart, 1996. ISBN 80-85871-78-5.
Požadavky
Pravidelná účast ve výuce, samostatně navrhnout a prakticky realizovat v daném materiálu jednoduché funkční předměty a konstrukční modely, graficky přehledně dokumentovat jednotlivé pracovní postupy, vytvořit vzorníky materiálů jako názornou učební pomůcku pro mladší děti.Hodnocení:100-51 bodů započteno50-0 bodů nezapočteno
Garant
PaedDr. Hana Vaňková, CSc.
Vyučující
Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D.