Předmět Projekt - předmětové didaktiky (KPV / BOD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / BOD - Projekt - předmětové didaktiky, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
S předmětovým didaktikem student konzultuje své otázky při zpracovávání závěrečného projektu. Za odborného vedení uplatňují kompetence nabyté v dané oblasti, řeší dílčí problémy, obhajují svá řešení, zdůvodňují, čerpají ze získaných vědomostí. Podmínkou je absolvování předmětu BPK1.
Získané způsobilosti
Jednoznačně a jasně pojmenuje pedagogický problém v pedagogickém projektu ve vztahu k edukační realitě v konkrétních podmínkách dané mateřské školy. Využívá znalostí odborných předmětů při tvorbě myšlenkové pojmové mapy s přesahem do pedagogické praxe edukačního procesu mateřské školy. Orientuje se v odborné pedagogické terminologii oboru s přesahem do ostatních vědních oborů. Rozvíjí dovednost kompilace při práci s odborným textem. Formuluje a prezentuje své návrhy řešení pedagogického problému v otázkách teoretického východiska z odborné literatury a dostupných materiálů. Dokáže formulovat otázku pro konkrétní pomoc oborového didaktika.
Literatura
SOBOTKOVÁ, D., DITTRICHOVÁ, J. Hra ve vývoji dětí v prvním roce života: význam hry v raném věku, úloha rodičů ve hře dítěte, vývoj hry od narození do 12 měsíců, individuální rozdíly u dětí, hra s tátou, proč si některé děti nehrají?. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1137-0.KOVALÍKOVÁ, S. Integrovaná tématická výuka. Kroměříž, 1995. ISBN 80-901873-0-7.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.Kožuchová, M. Obsahová dimenzia technickej výchovy so zameraním na predškolskú a elementárnu edukáciu. Bratislava, 2003. ISBN 80-223-1747-0.FISCHER, R. Učíme děti myslet. Praha, 1997. ISBN 80-7178-120-7.ČÁP, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výuky. Praha, 1996. ISBN 80-85866-15-3.Kolektiv. Tvořivost v práci učitele a žáka. Praha, 1996. ISBN 80-8593-123-0.
Požadavky
Aktivní účast v seminářích. Jednoznačně a jasně pojmenovat dílčí problém v projektu pro konkrétní pomoc oborového didaktika.
Garant
PaedDr. Hana Vaňková, CSc.