Předmět Obchodní činnosti (KPV / COBCI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / COBCI - Obchodní činnosti, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- prodej jako podniková činnost specifického významu- informatika v řízení obchodní firmy- majetková struktura podniku a oceňování majetku- logistické řízení pohybu zásob a zboží- obchodní sortiment- logistika nákupu- zásoby v obchodě- informační systém oběhu zboží- technologie obchodního provozu- skladová technologie- sklady v logistickém systému- skladová agenda a administrativa nákupu- průběh prodeje jako obchodní operace- náležitosti smluv v obchodních vztazích- platební nástroje a dodací podmínky- velkoobchodní a maloobchodní činnost- obchodní provoz a jeho prvky- obchodní logistika
Získané způsobilosti
Student získá:- schopnost charakterizovat prodej, jako podnikovou činnost specifického významu, zdůraznit důležitost lidského prvku pro jeho efektivitu- schopnost vysvětlit průběh obchodních operací (se zaměřením na prodej)- schopnost vysvětlit náležitosti smluv v obchodních vztazích- schopnost zhodnotit možnosti uplatnění platebních nástrojů a dodacích podmínek- schopnost posoudit rizikovost obchodních operací- schopnost klasifikovat a porovnat nositele velkoobchodní a maloobchodní činnosti- schopnost klasifikovat obchodní provoz a jeho prvky, demonstrovat jejich variantní propojení- schopnost pracovat s odbornou literaturou
Literatura
Zadražilová, D., Khelerová, V. Management obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 1994. ISBN 80-85623-72-2.Kita J. Nákup a prodej. Bratislava: Sprint, 1998. Cimler, P. a Zdražilová, D. Retail management. Praha. Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6.Filipová, A. Umění prodávat. 3. dopl. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3511-5.Merenda M. Základy obchodu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. Kotler P. Marketing, Management. Victoria Publishing, Praha, 1992. ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.Lukoszová,X. Nákup a jeho řízení. Computer Press. Brno, 2004. Tomek, G., Tomek, J. Nákupní marketing. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-85623-96-X.Lukoszová X.- Grasseová M. - Menšík O. Řízení nákupu. VŠB - TU, Ostrava, 1999. Tomek,G.a Vávrová, V. Řízení výroby a nákupu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1479-0.
Požadavky
- docházka na tutoriály- aktivní účast na tutoriálech- aktivní účast při řešení úkolů- studium zadané odborné literatury- příprava na zkoušku- absolvování písemné zkouškyHodnocení:100-91 bodů výborně90-71 bodů velmi dobře70-51 dobře50-0 bodů nevyhověl
Garant
Doc.Dr.Ing. Miroslav Merenda
Vyučující
Doc.Dr.Ing. Miroslav Merenda