Předmět Základy obchodu (KPV / CZAOB)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / CZAOB - Základy obchodu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- pojem, vývoj, význam a funkce obchodu- obchodní kategorie- prostředníci a zprostředkovatelé obchodních činností- právní formy obchodních firem- druhy velkoobchodních činností- druhy maloobchodních činností- historie obchodu- cena v obchodě- obchodní činnost jako lidská aktivita a odvětví hospodářství- obchodní operace a jejich specifika- náležitosti smluv v obchodních vztazích- platební nástroje a dodací podmínky- rizikovost obchodních operací- nákup jako podniková činnost- obchodní politika - řízení nákupu
Získané způsobilosti
Student:- bude schopen zdůraznit význam a úlohu obchodní činnosti jako lidské aktivity a jako odvětví hospodářství- bude schopen formulovat zásadní postupy obchodních operací a jejich specifika- bude schopen vysvětlit průběh obchodních operací- bude schopen vysvětlit náležitosti smluv v obchodních operacích- bude schopen zhodnotit možnosti uplatnění platebních nástrojů a dodacích podmínek- bude schopen posoudit rizikovost obchodních operací- bude schopen klasifikovat obchodní provoz a jeho prvky, demonstrovat jejich variantní propojení- bude schopen charakterizovat nákup jako podnikovou činnost specifického významu- bude schopen pracovat s odbornou literaturou
Literatura
Lošťáková, H. a kol. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.Kotler, Ph.a Keller, K. Kotler, Ph.a Keller, K. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-5.Jobber, D. Management prodeje. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-533-4.Lukoszová,X. Nákup a jeho řízení. Computer Press. Brno, 2004. Lukoszová X.- Grasseová M. - Menšík O. Řízení nákupu. VŠB - TU, Ostrava, 1999. Merenda M. Základy obchodu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. Světlík, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0422-6.Foret, M. Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2183-2.Vaštíková, M. Nákupní marketing. Karviná, 2007. ISBN 978-80-7248-440-9.Jindra,J. Obchodní logistika: učební skripta. VŠE Praha, 1992. PRAŽSKÁ, L. - JINDRA, J. Obchodní podnikání: retail management. Praha: Management Press, 2006. Koudelka, J. Segmentujeme spotřební trhy. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 80-86419-76-2.Bártová, H., Bárta, A. Koudelka, J. Spotřebitel: chování spotřebitele a jeho výzkum. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1275-4.Kita J. Nákup a prodej. Bratislava: Sprint, 1998.
Požadavky
- docházka na tutoriály- aktivní účast na tutoriálech- aktivní účast při řešení úkolů- studium zadané odborné literatury- příprava na zkoušku- absolvování písemné zkouškyHodnocení:100-91 bodů výborně90-71 bodů velmi dobře,70-51bodů dobře,50-0 bodů nevyhověl
Garant
Doc.Dr.Ing. Miroslav Merenda
Vyučující
Doc.Dr.Ing. Miroslav Merenda