Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika 1 (KPV / DIDA1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / DIDA1 - Didaktika 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. přednáška: Cíle a úkoly technického vzdělávání na druhém stupni ZŠ.1. cvičení: Didaktická materiálová příprava, organizace vyučovacích forem, bezpečnost a. Aplikace vyučovacích metod zaměřených na rozvoj motoriky, technického myšlení a kreativity u žáků.2. přednáška: Obsah technického vzdělávání - integrační vztahy.2. cvičení: Výchovné využití technických prací k celostnímu rozvoji osobnosti žáka(sociálnímu jednání, ekologickému a ekonomickému myšlení, estetickémucítění, zájmu o vědu a techniku a její humanizaci). Zdroje a způsoby motivacežáků, hodnocení pracovní aktivity a klasifikace dle předem stanovenýchkritérií.3. přednáška: Vymezení základních pojmů - historie - současné postavení předmětu v rámci jeho humanizace.3. cvičení: Optimální výběr pracovních námětů z ekonomického, estetického a funkčníhohlediska, základy průmyslového designu. Učební pomůcky a vyučovacíprostředky a jejich aplikace v technické výchově.4. přednáška: Obsah a organizace technické výchovy v evropských zemích - nové pedagogické směry.4. cvičení: Demonstrace učebních pomůcek včetně pracovních listů a jejich využívánív praktické činnosti se žáky. Metodika a využívání jednoduchých laboratorníchprací v rámci technické výchovy.5. přednáška: Metody rozvíjení tvořivých schopností (originalita, flexibilita, fluence,senzitivita, elaborace).5. cvičení: Integrovaná výuka - tvorba projektu. Samostatné výstupy posluchačů.6. přednáška: Vzdělávací programy na základní škole.6. cvičení: Samostatné výstupy posluchačů- tvorba vyučovacích programů.

Literatura

&. Mošna, F. Didaktika technické výchovy. Praha: UK, 1991. Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: UK, 1993. Singule, F. Současné pedagogické směry. Praha: SPN, 1992. Hlavsa, J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha: SPN, 1981. Gardner, H. Dimenze myšlení. Praha: Portál, 1999. &, &.

Požadavky

- aktivní účast na cvičeních- odevzdání seminární práce- tvorba pracovních listů- samostatný pedagogický výstupUpozorněníPro studující v cizině v rámci Erasmu se podmínky a požadavky k udělení zápočtu a vykonání zkoušky nemění. Termín splnění úkolu lze však přizpůsobit reálným časovým možnostem jednotlivých studentů.Hodnocení:100-51 bodů započteno50-0 bodů nezapočteno

Garant

PaedDr. Vladimír Vaněk, CSc.

Vyučující

PaedDr. Vladimír Vaněk, CSc.