Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika pracovní výchovy (KPV / PRDPV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / PRDPV - Didaktika pracovní výchovy, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předmět "Praktické činnosti" jako prostor pro technologické vzdělávání a výchovu.2. Děti, technika, životní prostředí - úvod do komplexní problematiky3. Tradice, současnost a perspektivy pracovní a technické výchovy u nás i ve světě.4 "Zkusme to jinak!" Nový přístup k didaktickému plánování a k realizaci procesu učení v činnostně orientovaném předmětu.5. Hra a práce v procesu učení.6. Od myšlenky k realizaci. Fáze tvořivého procesu v konstrukční a pracovní činnosti dítěte.7. Učitel a žáci v tvořivém dialogu. .8. Člověk, materiály a nástroje9. Design jako integrace umění a techniky. Pracovní náměty pro tvořivou činnost žáků.. 10. Učíme se od přírody. Inspirace - příklady z bioniky11. Příklady modelových situací v návaznosti na život dětí v technicky orientovaném světě.12. Optimální podmínky a organizace praktických aktivit dětí ve škole i ve volném čase.13. Závěrečná konzultace

Literatura

MOŠNA, F. Didaktika technické výchovy. praha, 1991. MIŠURCOVÁ, V. a kol. Hra a hračka v životě dítěte. praha. KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tématická výuka. Kroměříž, 1995. BEAN, R. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. praha, 1995. KOLEKTIV. Tvořivost v práci učitele a žáka. brno, 1996. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. praha, 1999. KOŽUCHOVÁ, M. Pracovná výchova a technické vzdelavanie na ZŠ. bratislava, 1993. ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. praha, 1993. ČÁP, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výuky. praha, 1996. SINGULE, F. Současné pedagogické směry. praha, 1992. FISHER R. Učíme děti myslet. praha, 1997. ŠKÁRA, I. Úvod do teorie technického vzdělávání a technické výchovy žáků ZŠ. brno.

Požadavky

aktivní účast ve výuce, prezentace způsobu didaktického řešení úkolu v rámci mikrovýstupu, příprava, plánování, grafické zpracování vybraného námětu v integrovaném modelu pro předškolní děti a jeho obhájoba u zkouškyzákladní znalosti z pedagogiky, psychologie a obecné didaktiky, znalosti a a praktické dovednosti z předmětu Technologická praktika 1,2,Hodnocení:100-91 bodů výborně90-71 bodů velmi dobře70-51 dobře50-0 bodů nevyhověl

Garant

PaedDr. Hana Vaňková, CSc.